هراس آمریکا از اقتدار ایران در منطقه/ از تولید سلاح‌های بازدارنده دست نمی‌کشیم
کد خبر: 3789305
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸

هراس آمریکا از اقتدار ایران در منطقه/ از تولید سلاح‌های بازدارنده دست نمی‌کشیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا از اقتدار ایران اسلامی در منطقه خوف دارد؛ در قرآن کریم خداوند می‌فرماید «خود را قوی کنید تا دشمنانتان را با آن بترسانید»، قدرت نظامی ما متکی بر دفاع است و ما قصد حمله به هیچ کشوری نداریم و از تولید سلاح‌های بازدارنده دست نمی‌کشیم.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم راهپیمایی 22 بهمن شهرستان محلات اظهار کرد: 80 درصد از جمعیت امروز ایران قبل از انقلاب را درک نکردند، انقلاب ما طومار 2500 ساله رژیم شاهنشاهی را در هم پیچید و با شعار لا اله الا الله این نهضت را به نتیجه رساند.
وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب جهان به دو قدرت شرق و غرب تقسیم شده بود، شرقی‌ها خدا، آدمیت و انسانیت را انکار می‌کردند و دنیا را ساخته مولکول‌ها می‌دانستند، غرب اما شمشیر را مانند شرق از رو نکشیده و خواستار آزادی انسان بود. غربی‌ها خدا را در درون انسان‌ها متصور بودند، آن‌ها عقیده داشتند خدایی که در درون هر کس ساخته می‌شود نباید با منافع ما در تضاد باشد.
باهنر تصریح کرد: در میان سلطه‌گری این دو ابر‌قدرت، امام خمینی(ره) برخاست و شعار نه شرقی و نه غربی سرداد. امام اعتقاد داشت دین می‌تواند شرق و غرب را پایین بکشد، ایشان بدون هیچ پشتوانه مادی فریاد حق را سردادند. قبل از انقلاب می‌گفتند دین توانایی اداره جامعه را ندارد و حکومت دینی نمی‌تواند بیش از دو یا سه ماه دوام بیاورد ولی امروز شاهد هستیم که انقلاب دینی و اسلامی ما چهل سالگی خود را جشن می‌گیرد.
وی با اشاره به ترور‌های سریالی منافقین بعد از انقلاب ادامه داد: ما اولین حکومتی هستیم که در جدال با منافقین بیش از 20 هزار شهید از جمله رئیس جمهور و نخست وزیر و امام جمعه‌ها اهدا کردیم. بعد از این ترور‌ها حکومت بعث عراق جنگ 8 ساله را بر ما تحمیل کرد، صدام از تمامی کشور‌های غربی تسلیحات نظامی داشت لذا مدعیان حقوق بشر باید بیایند و جانبازان ما را ببینند که در چه وضعیتی زندگی می‌کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به سلطه آمریکا بر افغانستان تشریح کرد: در طول این چهل سال، 2 هزار و پانصد میلیارد دلار نفت فروختیم اما جنگ تحمیلی هزار میلیارد دلار به کشورمان خسارت وارد کرد. ما امروز مشکلاتی در کشور داریم اما دستاور‌های ما بیش از این‌ها است. ما در بحث هسته‌ای به دنبال سلاح نیستیم و نخواهیم بود اما به گفته آن‌ها برای ساخت سلاح هسته‌ای به دو ماه زمان نیاز داریم. آن‌ها در تلاش بودند تا به وسیله برجام فاصله ما را با بمب هسته‌ای یه یک سال افزایش دهند.
وی افزود: آمریکا از اقتدار ایران اسلامی در منطقه خوف دارد؛ در قرآن کریم خداوند می‌فرماید خود را قوی کنید تا دشمنانتان را با آن بترسانید، قدرت نظامی ما متکی بر دفاع است و ما قصد حمله به هیچ کشوری نداریم و از تولید سلاح‌های بازدارنده دست نمی‌کشیم. اگر ما در سوریه و لبنان با دشمنان مقابله نمی‌کردیم می‌بایست در تهران و اهواز با آن‌ها مقابل کنیم.
باهنر در تشریح دستاوردهای انقلاب بیان کرد: ایرانی که حتی یک سنجاق قفلی نمی‌توانست بسازد امروز جزء 5 کشوری است که استاندارد‌های نانو را تدوین می‌کند. زمانی پزشک نداشتیم و مجبور بودیم از افغانستان و هند و پاکستان وارد کنیم اما امروز پزشک اضافی نیز داریم، امروز با افتخار روستایی نداریم که بالای پنج نفر جمعیت داشته باشد و برق نداشته باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: نسل سوم ما ایران را ساخت؛ پیشرفت کشور ما در فناوری‌های نو نسبت به کشور‌های دیگر باور نکردنی است. انقلاب متعلق به نسل‌های جدید است و باید تلاش کنید ایران را آباد‌تر از گذشته کنید، جنگ‌های نرم و سختی خواهد بود اما بایستی در برابر آن‌ها مقاومت کرد.
انتهای پیام

captcha