۴۰ کتاب در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی رونمایی شد
کد خبر: 3791517
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
در دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب؛

۴۰ کتاب در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی رونمایی شد

گروه دانشگاه - آیین رونمایی از ۴۰ کتاب در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی امروز در دانشگاه آزاد اسلامی ‌برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین رونمایی از ۴۰ اثر در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی امروز، سه‌شنبه، ۳۰ بهمن‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد، رئیس پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی؛ علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی؛ محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از پژوهشگران محققان عرصه مطالعات انقلاب اسلامی برگزار شد.

در آغاز این مراسم اشرفی، رئیس مرکز فرهنگی دانشجویی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، طی سخنانی با بیان اینکه این مرکز در دو بعد آموزشی و پژوهشی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: در حوزه آموزشی در بُعد بازبینی و تدوین درسنامه دروس معارف و اندیشه اسلامی در واحد‌های دانشگاه آزاد و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی فعالیت می‌کنیم. در بعد پژوهشی هم تأسیس پژوهشکده مطالعات تطبیقی انقلاب اسلامی، انعقاد قرارداد‌های پژوهشی، تأسیس گروه‌های پژوهشی، برگزاری دوره‌های تخصصی و نیز حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تخصصی در حوزه انقلاب اسلامی و اندیشه‌های حضرت امام(ره) و تقدیر از آثار و تالیف‌های این حوزه از جمله فعالیت‌های این مرکز است.

وی ادامه داد: این مرکز در این یک‌سال اقدام به برگزاری نخستین جشنواره کتاب انقلاب اسلامی کرد و در این دوره صرفاً آثار دانشگاه آزاد اسلامی در جشنواره حضور داشتند و از سال آینده تلاش می‌شود جشنواره به صورت ملی و با مشارکت جامعه دانشگاهیان برگزار شود.

اشرفی گفت: آغاز این جشنواره در سال ۹۶ کلید زده شد، اطلاع‎‌رسانی‌ها در سال گذشته انجام شد تا آثار در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی به دبیرخانه ارسال شود. مجموعاً ۱۵۰۰ اثر که شامل ۹۲۰ پایان‌نامه و رساله و ۹۵ کتاب از ۳۶ واحد دانشگاهی هم هست، به دبیرخانه ارسال شد و اکثر آن‌ها آثار پژوهشی تألیف شده در واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد است و این نشان از ظرفیت این دانشگاه در تألیف آثار و پژوهش در این حوزه است.

وی گفت: پس از دریافت آثار بر اساس موضوع این آثار در پنج حوزه تقسیم‌بندی شدند و گروه‌های داوری بر اساس این گروه‌ها از سوی کمیته علمی جشنواره تشکیل شد و براساس رأی هیئت داوران مجموعاً ۱۷ اثر برگزیده شدند که امروز در کنار این ۴۰ کتاب به دلیل همزمانی با این مراسم، از این آثار هم تقدیر می‌شود.

اشرفی افزود: امیدواریم این جشنواره بتواند مشوقی برای دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی برای فعالیت پژوهشی در این حوزه باشد. مرکز فرهنگی دانشجویی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلام از همه فعالیت‌های پژوهشی و آثار مربوط به حوزه مطالعات انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و نقد چارچوب‌های نظری غربی حمایت می‌کند.

صالح اسکندری، رئیس سازمان چاپ و نشر و امور رسانه‌های دانشگاه آزاد اسلامی، هم در بخشی از این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی همزمان با جوشش و خروش میلیونی ملت ایران در ۲۲ بهمن‌ماه یک پویش نخبگی را آغاز کرد. اگرچه خیلی از این آثار در سال‌های گذشته چاپ و منتشر شده‌اند، اما امروز به صورت نمادین شاهد لبیک جامعه نخبگانی کشور به بیانات مقام معظم رهبری خواهیم بود.

وی افزود: در معماری تمدن نوین اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند بازوی علمی پرتوانی برای راهبرد‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی باشد.

گفتنی است، در این مراسم، علاوه بر رونمایی از ۴۰ کتاب در حوزه مطالعات انقلاب اسلامی، از ماهنامه زمانه در حوزه تاریخ معاصر و اندیشه سیاسی رونمایی به عمل آمد. همچنین مقرر شد تجهیز کتابخانه‌های واحد‌های سراسر کشور به کتاب‌های بیش از ۱۵ انتشارات علمی از امروز آغاز شود.

انتهای پیام

captcha