شهر و روستای دوستدار کودک در زنجان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3792444
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷

شهر و روستای دوستدار کودک در زنجان راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: راه‌اندازی و معرفی شهر و روستای دوستدار کودک در استان زنجان از سیاست‌ها، برنامه‌ها و بودجه مدیریت شهری کارگروه بانوان است.

تدوین 10 راهبرد در حوزه بانوانماهرخ بلوری، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، آموزش، الگوسازی و توانمندسازی زنان به عنوان محور خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه بانوان تربیت کننده و سازنده یک نسل هستند.
وی با اشاره به اینکه در اسفندماه شاهد دو مناسبت بزرگ سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در ۷ اسفند و حضرت علی (ع) ۲۹ اسفند خواهیم بود، بیان کرد: این دو مناسبت، فرصتی مناسب جهت معرفی و حمایت از توانایی‌ها و دستاوردهای بانوان است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته 10 راهبرد کلیدی، هشت هدف و 30 عنوان در برنامه‌های حوزه بانوان سال آینده تدوین شده ‌است که باید مدیران دستگاه‌ها برنامه‌های خود را در این زمینه ارائه کنند.
وی راه‌اندازی و معرفی شهر و روستای دوستدار کودک در استان زنجان را از سیاست‌ها و برنامه‌ها و بودجه مدیریت شهری این کارگروه خواند و گفت: این کار با هدف ایجاد فضایی شاد و با نشاط برای تعاملات اجتماعی، افزایش حس تعلق و حس مسئولیت‌پذیری کودکان و انعکاس حقوق کودکان در به‌شمار می‌آید.
بلوری ابراز کرد: باید از ورود الگوهای غربی در ابعاد فردی و اجتماعی بانوان با برنامه‌های مدون جلوگیری و از الگوهای اسلامی و دینی استفاده کرد.
انتهای پیام
captcha