برگزیدگان جشنواره ملی شکوه شکیبایی تجلیل شدند
کد خبر: 3796081
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۲

برگزیدگان جشنواره ملی شکوه شکیبایی تجلیل شدند

گروه فرهنگی- اختتامیه پنجمین جشنواره ملی شکوه شکیبایی به میزبانی زنجان برگزار و نفرات برگزیده تجلیل شدند.

برگزیدگان جشنواره ملی شکوه شکیبایی تجلیل شدندبه گزارش ایکنا از زنجان، فاطمه کرباسی، 16 اسفندماه در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی شکوه شکیبایی اظهار کرد: در مجموع 105 اثر از 20 استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از بین آن‌ها 7 نفر در بخش انفرادی برگزیده، 8 نفر موفق به دریافت تندیس و گروه شایسته تقدیر و برگزیده شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، اشاعه و ترویج فرهنگ منور حسینی و زینبی با تأکید بر اصول و ارزش‌های خاندان عصمت و طهارت (ع)، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین (ع)، به‌ویژه پیام‌آور عاشورا حضرت زینب کبری (س) را از اهداف برگزاری جشنواره شکوه شکیبایی برشمرد.
وی تصریح کرد: علاوه بر این، گرامی‌داشت پدیدآورندگان آثار بر‌تر فرهنگی و هنری در زمینه سیرت، شخصیت و معارف حضرت زینب (س)، کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار و ایجاد رقابت سالم به منظور کشف و شناسایی استعداد‌های برتر فعالان در حوزه معارف اسلامی، از دیگر اهداف این جشنواره به‌شمار می‌رفت.
کرباسی یادآور شد: از محورهای این جشنواره می‌توان به موضوعات پیرامون زندگی و ابعاد شخصیت اسوه مقاومت و شجاعت حضرت زینب (س)، همچنین ویژگی‌های آن بانوی حماسه‌ساز در پیوند با واقعه عاشورای حسینی و رویدادهای پس از آن اشاره کرد. این در حالی است که جشنواره شکوه شکیبایی هر سال به ابعاد شخصیتی و رفتاری حضرت زینب (س)، نگاه زیباشناختی، بصیرت، شجاعت و ظلم‌ستیزی ایشان می‌پردازد.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در بخش‌های سرود گروهی و انفرادی (آوا، مدیحه و ابتهال) اجرا می‌شود و آثار به سه زبان فارسی، ترکی و عربی ارسال می‌شود.
انتهای پیام
captcha