جزئیات سومین جشنواره دینی «مولود کعبه» در بصره
کد خبر: 3799132
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵

جزئیات سومین جشنواره دینی «مولود کعبه» در بصره

گروه بین‌الملل ـ سومین جشنواره سالانه دینی ـ فرهنگی «مولود کعبه» در آستانه سالروز ولادت امام علی(ع) در سالن اجتماعات دانشکده علوم دانشگاه بصره در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل؛  این جشنواره به همت شعبه ارتباطات دانشگاهی آستان عباسی و با همکاری دانشگاه بصره در حال برگزاری است.

این جشنواره سه روزه، از دیروز(28 اسفندماه) با حضور نمایندگان آستان عباسی و شخصیت‌هایی از نهادها و سازمان‌های مختلف و جمع زیادی از اساتید و دانشجویان دانشکده‌های مختلف دانشگاه بصره در حال برگزاری است.

زکی عبدالله، به نمايندگی از دانشگاه بصره و سيّد محمد عبدالله موسوي، به نمایندگی از تولیت آستان عباسی در این جشنواره سخنانی را در تبیین فضایل، کرامت و شخصیت امام علی (ع) ایراد کرده و این روز مبارک را تبریک گفتند.

بخش پایانی آیین افتتاحیه این جشنواره مربوط به شعرخوانی با مشارکت تعدادی از دانشجویان، تبادل هدایا و نشان بین دانشگاه بصره و آستان عباسی و تکریم برگزارکنندگان این جشنواره بود.
 
در حاشیه این جشنواره همچنین، نمایشگاهی برای عرضه دستاوردهای فکری و فرهنگی و انتشارات بخش امور فکری و فرهنگی و همچنین، بخش معارف اسلامی و انسانی آستان عباسی برپا شده و موزه نفایس و نسخه‌های خطی «کفیل» وابسته به آستان عباسی و آستان عسکریین نیز آثار خود را در این نمایشگاه ارائه کرده‌اند.

گفتنی است؛ این جشنواره، فعالیت‌های خود را با برپایی جلسه گفتگومحور با سخنرانی «سیدمحمد موسوی» و با حضور دانشجویان گروه‌های مختلف دانشگاه و همچنین کارگاه آموزشی مهارت کمک‌های اولیه و یک محفل قرآنی آغاز کرد.
انتهای پیام
captcha