بازدید بیش از ۲۱۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری زنجان
کد خبر: 3800423
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

بازدید بیش از ۲۱۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری زنجان

گروه اجتماعی- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان از بازدید بیش از ۲۱۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

بازدید بیش از ۲۱۴ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری زنجانیحیی رحمتی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: از ۲۸ اسفندماه سال ۹۷ تا ۹ فروردین سال ۹۸، ۲۰ هزار و ۶۴۶ نفر از گنبد تاریخی سلطانیه (بلندترین گنبد آجری جهان) بازدید کردند و این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳ درصد کاهش یافته که وضعیت نامساعد جوی می‌تواند از دلایل این کاهش باشد.

وی به بازدید ۱۳ هزار و ۵۸۳ نفر از موزه رخشتویخانه اشاره کرد و افزود: نوروز پارسال تا ۹ فروردین‌ماه ۲۱ هزار و ۸۵۵ نفر از این موزه بازدید کرده بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بیان کرد: تعطیلات امسال تا ۹ فروردین‌ماه ۱۴ هزار و ۷۶۴ نفر از موزه موزه مردان نمکی و ۵ هزار و ۵۹۴ نفر از غار کتله‌خور دیدن کردند.

وی در مجموع تعداد بازدیدکنندگان جاذبه‌های گردشگری استان زنجان از ۲۸ اسفند تا ۹ فروردین‌ماه را ۲۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر برشمرد و گفت: این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۸ هزار و ۴۷ نفر ثبت شده که حاکی از کاهش ۱۰ درصدی است.

رحمتی خاطرنشان کرد: ۵۴ هزار و ۶۳۷ نفر در مراکز اقامتی و هتل‌های استان زنجان اقامت کردند که ۱۶ هزار و ۶۵۴ نفر آن‌ها از ستادهای اسکان فرهنگیان بهره‌مند شدند.

انتهای پیام

captcha