پاسخ وزیر تونسی به منتقدان تعطیلی مدارس قرآنی بدون مجوز
کد خبر: 3801616
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵

پاسخ وزیر تونسی به منتقدان تعطیلی مدارس قرآنی بدون مجوز

گروه بین‌الملل ـ احمد عظوم، وزیر امور دینی تونس به منتقدان تعطیلی مدارس قرآنی بدون مجوز این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «jawharafm.net»؛ احمد عظوم امروز (18 فروردین‌ماه) ضمن سخنانی در آیین افتتاحیه همایش ملی «مبلغ دینی و بررسی مسائل تندروی» در شهر «سوسه» تونس گفت: این وزارتخانه تمامی تلاش خود را برای تعطیلی مدارس قرآنی بدون مجوز به کار خواهد گرفت و این به معنای جنگ با قرآن نیست.
 
وی افزود: آموزش قرآن باید در چارچوب قانونی و صحيح صورت بگیرد و برخورد با مدارس قرآنی بدون مجوز به معنای قرآن‌ستیزی نیست.
 
یادآوری می‌شود، در پی انتشار اخباری مبنی بر اقدامات خشونت‌آمیز علیه قرآن‌آموزان در مدرسه قرآنی «ابن عمر» واقع در منطقه «الرقاب» از توابع استان «سیدی بوزید» این کشور، وزیر امور دینی تونس دستور تعطیلی این مدرسه قرآنی را صادر کرد.
 
صدور این دستور از سوی احمد عظوم موجی از انتقادات را علیه وی به راه انداخته و برخی افراد و جریان‌ها وزارت امور دینی تونس را به جنگ با قرآن متهم می‌کنند.
 
جریان مدرسه قرآنی «الرقاب» سبب شد که ماهیت و ادامه فعالیت مدارس قرآنی تونس با دو موضع‌گیری کاملاً متفاوت مواجه شد، به‌ طوری که جریان‌ها و سیاستمداران چپ‌گرا و لیبرال این مراکز را به آموزش تندروی و افراط‌ گرایی به کودکان متهم کرده و مسئله مدرسه الرقاب را دلیل و شاهدی بر لزوم بسته شدن این مدارس بیان کرده‌اند، این در حالی است که جریان‎های اسلام‌گرا، مخالفان را به سوءاستفاده سیاسی از مسئله مدرسه قرآنی الرقاب برای تعطیلی این مراکز متهم می‌کنند و بر ادامه فعالیت مدارس قرآنی و آموزش کلام وحی به کودکان و نونهالان تأکید دارند.
 
انتهای پیام
captcha