برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن اردن تجلیل شدند
کد خبر: 3821143
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

برگزیدگان مسابقات بین‌المللی قرآن اردن تجلیل شدند

گروه بین‌الملل ـ نفرات برتر بیست وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تلاوت قرآن «هاشمی» اردن ویژه آقایان در شهر «امان»، پایتخت این کشور تجلیل شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه خبری «rumonline.net»؛  آیین اختتامیه این دوره از مسابقات دیروز(30 خردادماه) در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی ـ اسلامی شهر «امان»، پایتخت اردن برگزار شد.
 
مراسم توزیع جوایز نفرات برتر این رقابت‌ها با حضور «فیصل بن حسین»، برادر پادشاه اردن برگزار شد و علاوه بر اعضای هیئت داوران و شرکت‌کنندگان، عبدالناصر ابوالبصل، وزیر اوقاف اردن، مفتی اعظم، قاضی قضات، رئیس دیوان پادشاهی، رئیس مجلس نمایندگان، علما، اندیشمندان، سفرای کشورهای مختلف در اردن، دیپلمات‌ها، مسئولان نظامی و جمعی از شهروندان اردنی در این مراسم حضور داشتند.
 
بیست‌وهفتمین مسابقات بین‌المللی قرآن هاشمی اردن ویژه آقایان فقط در رشته «حفظ کل قرآن همراه با تلاوت» برگزار شد و بنا بر اعلام، وزیر اوقاف، امور اسلامی و مقدسات اردن در رقابت‌های امسال 36 شرکت‌کننده از 34 کشور جهان حضورداشتند.
 
 سمیح خالد احمد عثامنه، از اعضای کمیته داوران این مسابقات در گفت‌وگو با ایکنا اعلام کرد: نمایندگان کشورهای بنگلادش، قطر، بحرین، مصر و عربستان به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم این مسابقات را کسب کردند.
 
وی افزود: متأسفانه در بیست وهفتمین مسابقات بین‌المللی حفظ و تلاوت قرآن «هاشمی» اردن ویژه آقایان، نماینده‌ای از ایران حضور نداشت.
 
یادآوری می‌شود، بیست وهفتمین دوره این رقابت‌ها، 25 خردادماه سال جاری در مسجد جامع «ملک عبدالله بن حسین» شهر «امان»، پایتخت اردن، آغاز شد و امسال برای نخستین‌بار شرکت‌کننده‌ای از قدس شریف در این رقابت‌ها حضور داشت.
 
حاتم جميل السحيمات از اردن ریاست کمیته داوران این رقابت‌ها را برعهده داشت و «علي حسين العزاوی» از لبنان، «سيد عقيل حسين المنور» از اندونزی، «مأمون عمر الشمالی»، «سميح خالد أحمد عثامنه»، «شيخ يوسف محمد عطا صيداوی» و «مراد نواف الرفاعی» از اردن از اعضای کمیته داوران این مسابقات بودند.
 
قرار بود که محمدرسول تکبیری، حافظ کل قرآن‌، نماینده ایران در بیست وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و تلاوت قرآن «هاشمی» اردن باشد که بنابر اعلام سمیح خالد احمد عثمانه وی در این دوره از رقابت‌ها حضور نداشت.
 
انتهای پیام
captcha