آغاز مرحله نهایی مسابقات رمضانیه قرآن در اردن
کد خبر: 3898619
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

آغاز مرحله نهایی مسابقات رمضانیه قرآن در اردن

مرحله نهایی مسابقات قرآن «رَتّل» ویژه ماه رمضان که به همت وزارت اوقاف، امور و مقدسات اسلامی اردن در حال برگزاری است، آغاز شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری factjo.com، این مسابقات از اول ماه رمضان به دلیل کرونا از طریق اینترنت آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

شیخ اسماعیل فواز الخطبا، از مسئولان وزارت اوقاف اردن، در این باره گفت: این رقابت‌ها در راستای فعالیت‌های این وزارتخانه در ماه رمضان و به دلیل بحران کرونا از راه دور و از طریق اینترنت برگزار شده است.

وی افزود: مرحله نهایی این رقابت‌ها در سه گروه برگزار شده و تعداد شرکت‌کنندگان به 2 هزار و 547 نفر رسیده است.

الخطبا تصریح کرد: گروه اول، گروه سنی 10 سال و زیر 10 سال است و 527 نفر در این گروه شرکت کرده‌اند. گروه دوم، 10 تا 14 سال با 1230 شرکت‌کننده و گروه سوم نیز 14 تا 18 سال با 790 شرکت‌کننده است. ارزیابی شرکت‌کنندگان تا آخر هفته جاری پایان می‌یابد و اسامی برترین‌ها در روزهای آینده اعلام می‌شود و در هر گروه 5 نفر رتبه‌های برتر را کسب خواهند کرد.

یادآور می‌شود، وزارت اوقاف اردن هر ساله مسابقات تلاوت و حفظ قرآن را در دو سطح داخلی و بین‌المللی برای بانوان و آقایان برگزار می‌کند و امسال به دلیل بحران کرونا این رقابت‌ها فقط در سطح داخلی و به صورت اینترنتی با نام «رتل» برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha