افراط‌گرایی؛ عامل بازگشت افغانستانی‌ها از پاکستان
کد خبر: 3853185
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

افراط‌گرایی؛ عامل بازگشت افغانستانی‌ها از پاکستان

گروه بین‌الملل ــ بررسی آماری وضعیت افغانستانی‌های داوطلب بازگشت از پاکستان به کشورشان در سال 2019 میلادی نشان می‌دهد که یکی از عوامل این موضوع، افراط‌گرایی و تندروی در برخی مدارس پاکستان است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، وضعیت افغانستانی‌های داوطلب برای بازگشت از پاکستان به کشورشان در سال 2019 مورد بررسی قرار گرفته است که بر همین اساس، آمار نشان می‌دهد در سال جاری میلادی، 4623 نفر از افغانستانی‌های ساکن در پاکستان خواهان بازگشت داوطلبانه به کشورشان هستند.

آمار تعداد داوطلبان افغانستانی در سال 2018 برابر با 14 هزار نفر بود. اغلب کودکان این خانواده‌ها در پاکستان به مدرسه نرفته‌اند و نگرانی از عقاید افراطی که در مدارس پاکستانی تدریس می‌شود، عامل اصلی این مسئله و بازگشت است.

یکی از دلایل مهاجرت افغانستانی‌ها به پاکستان، افزایش خشونت‌ها در سال 2019 و همچنین وضعیت مبهم افغانستان در آینده بوده است. 46 درصد از 4623 نفری که خواهان بازگشت به کشورشان هستند، مرد و 54 درصد زن هستند.

از سویی 68 درصد این مردم بازگشت به نزد خانواده و اقوام را دلیل این اقدام بیان کرده‌اند. در عین حال 18 درصد از مردم افغانستان به دلیل مسائل اقتصادی ترجیح می‌دهند که در پاکستان باقی بمانند؛ موضوعی که انگیزه بسیاری از مردم افغانستان برای مهاجرت و زندگی در پاکستان است.

5 درصد از این مردم از قوم تاجیک هستند.

انتهای پیام
captcha