تأکید دبیرکل سازمان ملل بر رسیدگی جهانی به بحران پناهندگان
کد خبر: 3864908
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰

تأکید دبیرکل سازمان ملل بر رسیدگی جهانی به بحران پناهندگان

گروه بین‌الملل ــ دبیرکل سازمان ملل متحد از جامعه بین‌الملل خواست به بحران پناهندگان رسیدگی کرده و به مسئولیت‌های خود در این باره عمل کنند.

آماده // گوترش خواستار رسیدگی جهانی به بحران پناهندگان شد به گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی «خبرگزاری آناتولی»، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، در مراسم افتتاحیه نشست جهانی پناهندگان که در مقر این سازمان در ژنو سوئیس برگزار شد، ضمن قدردانی از کشورهای ترکیه، پاکستان، اتیوپی، آلمان و کاستاریکا به دلیل اقدامات انسان‌دوستانه نسبت به پناهندگان، اظهار کرد: در سراسر جهان، 70 میلیون نفر از کشورهای خود مهاجرت کرده‌اند که از این میان، 25 میلیون نفر پناهنده هستند.
 
وی ادامه داد: ما اکنون در شرایط بسیار دشواری قرار داریم. لذا اعضای جامعه بین‌الملل باید با همراهی با یکدیگر از این دشواری‌ها عبور کنند.
 
گوترش با اشاره به اینکه نشست جهانی پناهندگان فرصتی برای همه پناهندگان سراسر جهان و حل مشکلات آنان است، از جامعه بین‌الملل خواست کمک‌های خود به پناهندگان را ادامه دهد.
 
وی در پایان تأکید کرد: در زمانی که حق پناهندگی مورد بی‌اعتنایی قرار می‌گیرد و همه درها به روی پناهندگان بسته است و کودکان از خانواده‌های خود جدا می‌شوند، لازم است بار دیگر بر حقوق انسانی همه پناهندگان تأکید کنیم.
 
نشست جهانی پناهندگان، امروز، 26 آذرماه، به منظور رسیدگی به امور پناهندگان سراسر جهان، با حضور رهبران، رؤسای جمهور، وزرا و شخصیت‌های دست‌اندرکار امور پناهندگان، در ژنو سوئیس برگزار شد.

انتهای پیام
captcha