فاطمه؛ پرطرفدارترین نام به قدمت یک قرن
کد خبر: 3866117
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

فاطمه؛ پرطرفدارترین نام به قدمت یک قرن

گروه اجتماعی ــ مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به فعالیت بیش از ۱۰۱ ساله این سازمان، گفت: در این مدت همواره نام «فاطمه» در صدر اسامی زنجانی‌ها قرار داشته است.

فاطمه؛ پرطرفدارترین نام به قدمت یک قرنبه گزارش ایکنا از زنجان، سیدعلی شفیعی، مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان، امروز، 2 دی‌ماه در نشست خبری به مناسبت‌ روز ملی ثبت‌احوال، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون 11 هزار و 328 واقعه ولادت در استان زنجان ثبت شده که برابر با تولد دو نوزاد در یک ساعت است.

وی با اشاره به اینکه اسامی فاطمه، زهرا، حلما، ریحانه و نازنین‌زهرا پرطرفدارترین نام‌ها در بین زنجانی‌ها بوده است، ابراز کرد: در طول 101 گذشته نام فاطمه در صد اسامی زنجانی‌ها قرار دارد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به اینکه امیرعلی، ابوالفضل، حسین، امیرعباس و علی نیز بیشترین فراوانی را دارند، ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال 360 مورد تغییر نام داشتیم و 453 نفر نیز نام خانوادگی خود را تغییر دادند.

این مسئول بیان کرد: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه 5534 ازدواج ثبت شده که حاکی از وقوع یک ازدواج در هر ساعت است. در استان زنجان میانگین سنی ازدواج برای دختران 21.4 سال و برای پسران 27.1 سال است.

شفیعی با بیان اینکه دختران بالای 13 سال می‌توانند ازدواج خود را ثبت کنند، خاطرنشان کرد: افراد زیر 13 سال نیز با اخذ حکم از مراجع قضایی اقدام به ازدواج می‌کنند. بیشترین ازدواج‌های کودک‌همسری در خدابنده، ایجرود و ماهنشان به وقوع پیوسته البته آمار ارائه شده در این خصوص نیاز به بازنگری دارد.

وی با اشاره به اینکه کارت هوشمند ملی برای افراد بالای 15 سال صادر می‌شود، تصریح کرد: 696 هزار و 930 نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی بودند که تا کنون 83.11 درصد واجدان شرایط درخواست خود را به واحدهای پستی اعلام کردند.

این مسئول نرخ رشد سالانه جمعیت در کشور بر اساس سرشماری سال 95 را 1.24 درصد و در استان زنجان 81 صدم درصد اعلام کرد و افزود: کاهش نرخ رشد جمعیت این نگرانی را در مسئولان کشور ایجاد کرده که با ادامه این روند، جامعه به سمت پیری حرکت می‌کند.

انتهای پیام
captcha