جایگاه رقابت در فرهنگ دینی کدام است
کد خبر: 3879281
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶

جایگاه رقابت در فرهنگ دینی کدام است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در فرهنگ دینی رقابت معنا ندارد و رفاقت و مسابقه است که در فرهنگ دینی جایگاه دارد.

در فرهنگ دینی رقابت معنا نداردحجت‌الاسلام‌والمسلمین علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی با اشاره به اینکه دوم اسفندماه سال جاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اضافه کرد: با توجه به شرایط حساس بین‌المللی، حضور حداکثری مردم و بیعت دوباره مردم با انقلاب اسلامی بسیار اهمیت دارد و در این شرایط کاندیداها که وارد عرصه شده‌اند نیز وظایفی را برعهده دارند.

وی با تاکید براینکه در فرهنگی دینی رقابت معنایی ندارد، اظهار کرد: در فرهنگ دینی مسابقه است که معنا دارد و بهترین خیر نیز تعیین سرنوشت دینی است و با توجه به اینکه در انتخابات کاندیداها به مسابقه با یکدیگر می‌پردازند باید سرنوشت مردم را مورد توجه خود قرار دهند و هرآنچه که به صلاح مردم است از اهمیت بالاتری برخوردار است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خادمی تصریح کرد: در قران کریم نیز تاکید شده است که اگر کسی توانایی در خود برای حل مشکلات مردم می‌بیند وظیفه دارد که وارد میدان شود و برای رفع مشکلات مردم نیز تلاش کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی عنوان کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نیز افرادی که می‌دانند توانایی و شایستگی کمک به مردم را دارند باید وارد این عرصه شوند و خود را به مردم عرضه کنند تا مردم نیز بتوانند براساس شایستگی کاندیداها انتخاب درستی داشته باشند.

وی ادامه داد: خداوند از علما عهد گرفته است که امور جامعه را تدبیر کنند و از همین جهت نمی‌توان حضور کاندیداها را در عرصه انتخابات، رقابت دانست بلکه مسابقه‌ای است برای سبقت از یکدیگر در انجام کار خیر.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خادمی بیان کرد: کاندیداها که اعلام آمادگی کردند باید به بیان شایستگی‌های خود بپردازند و نباید به دنبال تخریب دیگران باشند و دیگران را نفی کنند.

وی با تاکید براینکه کاندیداها باید شایستگی‌های کاندیداهای دیگر را نیز مورد توجه قرار دهند، عنوان کرد: در تبلیغات کاندیداها باید دیگران را از خود بهتر بدانند و این مسئله موجب می‌شود تا مردم نیز بتوانند انتخاب درستی را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha