درآمدزایی ۱۷.۶ میلیارد تومانی مددجویان زنجانی از محل فرش‌بافی
کد خبر: 3885783
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵

درآمدزایی ۱۷.۶ میلیارد تومانی مددجویان زنجانی از محل فرش‌بافی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: یک هزار و ۸۱۱ طرح فرش‌بافی توسط مددجویان بافته شده که از محل فروش آن‌ها در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۷ میلیارد و ۶۹۲ میلیون تومان درآمد حاصل شده است.

درآمدزایی 17.6 میلیارد تومانی مددجویان زنجانی از محل فرش‌بافیهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان و اشتغال، تعیین راهبرهای شغلی، آموزش، بازاریابی و پیگیری و حمایت مددجویان برای درآمد پایدار است.

وی فرش‌بافی را یکی از ظرفیت‌های شغلی با توجه به بسترهای موجود در استان زنجان دانست و گفت: در حال حاضر 5 راهبر شغلی در طرح‌های فرشبافی با کمیته امداد استان همکاری می‌کنند و 46 طرح فرشبافی از طریق این راهبران برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ایجاد شده است.

این مسئول تعداد طرح‌های بافته شده توسط مددجویان را یک هزار و 811 طرح فرش بافی برشمرد و افزود: از محل فروش فرش‌های بافته ‌شده توسط افراد مشمول در11 ماهه سال جاری 17 میلیارد و 692 میلیون تومان عاید مددجویان شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بیان کرد: خوشبختانه مددجویان در بافت انواع فرش، گلیم و تابلوفرش مهارت پیدا کردند و بافت این اقلام در بین آن‌ها گسترش ‌یافته است و این امر زمینه درآمدزایی و اشتغال‌زایی بسیار خوبی را برای این قشر به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه از مجموع فرش‌های بافته شده توسط مددجویان، 814 تخته قالی، 96 تخته گلیم و 96عدد تابلو فرش بوده است، ادامه داد: قالی‌های بافته‌ شده مددجویان  توسط قالیبافان در بازارهای داخلی به فروش رسیده است.

صفری توجه به تولید فرش دستباف و استفاده بهینه‌ از این صنعت را راهگشای بسیاری از تنگناهای اقتصادی خانواده های تحت حمایت خواند و گفت: گسترش طرح‌های تولید فرش می‌تواند، توان اقتصادی خانواده‌ها را افزایش دهد.

وی به اعطای تسهیلات به مددجویان قالیباف اشاره و ابراز کرد: این نهاد پس از بررسی توانمندی متقاضیان و همچنین سنجش ظرفیت کارگاه با ارائه آموزش‌های لازم  به این مددجویان تسهیلات تا سقف 50 میلیون تومان اعطا می‌کند.

صفری با اشاره به اینکه بيش از 3 هزار و 770 نظارت فنی در 11ماهه سال جاری توسط بازرسان و كارشناسان حوزه اشتغال بر طرح‌های اشتغال مددجويی انجام شده است، ادامه داد: نظارت بر طرح‌های اشتغالزایی و پشتیبانی از مددجویان بخش مهمی از کار را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام
captcha