بافت ۹۱۶ تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد زنجان
کد خبر: 3781059
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶

بافت ۹۱۶ تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد زنجان

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون از طریق یک هزار و ۴۳۴ طرح فرش‌بافی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان ۲ هزار و ۱۱۸ متر فرش، گلیم و تابلوفرش بافته شده است.

بافت ۹۱۶ تخته فرش توسط مددجویان کمیته امداد زنجانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: یکی از حوزه‌های اشتغال مددجویان به صنایع دستی و فرش‌بافی اختصاص دارد که در این راستا یک هزار و 434 طرح فرش‌بافی برای مددجویان تحت حمایت استان زنجان ایجاد شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: از محل فروش فرش‌های بافته ‌شده توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در 9 ماهه امسال بیش از یک میلیارد و 819 میلیون تومان عاید مددجویان شده است.
این مسئول با بیان اینکه از مجموع فرش بافته شده توسط مددجویان، 815 تخته به قالی، 24 تخته گلیم و 77عدد به تابلو فرش اختصاص دارد، بیان کرد: قالی‌های بافته ‌شده مددجویان توسط خود قالیبافان در بازارهای داخلی به فروش می‌رسد.
وی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال 216 طرح اشتغال جدید در زمینه بافت قالی و تابلو فرش اجرا شده است، گفت: اکنون یک هزارو 434 طرح اشتغال در زمینه فرش تحت نظارت این نهاد در حال اجرا بوده و بیش از 648 مورد نیز بازدید از طرح‌های فرش‌بافی انجام شده است.
صفری با تاکید به اینکه قالی بافی در استان از رونق خوبی برخوردار است، گفت: تمرکز حوزه اشتغال این نهاد بر ارتقای شاخص‌های تولید فرش، شناسنامه‌دار کردن تولیدات فرش، تهیه استاندارد فرش تولیدی، تهیه نقشه برای مددجویان و برگزاری کلاس‌های آموزشی  است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت زرین بافت که در قالب راهبران شغلی خرید تضمینی فرش‌های مددجویان را در دستور کار خود قرار دارد، اشاره کرد و گفت: حمایت از مددجویان برای ایجاد اشتغال پایدار انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال 216 مددجو وام اشتغال در زمینه فرش دریافت کرده‌اند، افزود: از مجموع وام‌های اعطا شده به مددجویان 87 مورد از منابع بانکی با مبلغ 518 میلیون تومان و 129 مورد از طریق صندوق امداد ولایت با اعتباری بالغ بر765میلیون تومان بوده است. 
انتهای پیام
captcha