چرایی حضور در کلاس‌های درس اخلاق و معنویت
کد خبر: 3905816
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
آیت‌الله مهدی احدی مطرح کرد:

چرایی حضور در کلاس‌های درس اخلاق و معنویت

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: هر فرد دارای سه نفس نباتی، حیوانی و انسانی است که اگر از درس‌های معنوی بی‌بهره بماند به یقین گرفتار نفس حیوانی خود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله مهدی احدی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم آیت‌الله مهدی احدی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم و مفسر تفسیر صد جلدی فروغ، در جلسه هفتگی درس اخلاق خود در مسجد الزهرا(س) تهران که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، با طرح این سؤال که چرا باید به کلاس درس اخلاق، درس قرآن و درس معنویت بروید؟ گفت: هر فرد دارای سه نفس نباتی، حیوانی و انسانی است که اگر از درس‌های معنوی بی‌بهره بماند به یقین گرفتار نفس حیوانی خود خواهد شد. اگر با قرآن و اهل بیت(ع) باشید به نفس انسانی می‌رسید.

وی با اشاره به محشور شدن وحوش در روز قیامت، بیان کرد: در آیه پنجم سوره مبارکه تکویر آمده است «وَإِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَتْ؛ و آنگه كه وحوش را همى‏ گرد آرند»؛  در جلسه درس علامه نشسته بودیم و از ایشان سؤال کردم مگر فردای قیامت وحوش هم محشور می‌شوند که پاسخ دادند بله و آن وحوش ما هستیم.

مفسر تفسیر صد جلدی فروغ اظهار کرد: تفاوت برخی که نماز شب ندارند با وحوش در چیست؟ وحوش شب‌ها خواب هستند، این افراد هم که خواب هستند؛ آن کسی که از بیت‌المال تصرف می‌کند با وحوش چه فرقی می‌کند؟ آیت‌الله بهجت(ره) در حالی که میلیاردها پول در حساب‌شان بود اما هیچ‌گاه به آن دست نمی‌زدند و حاضر نمی‌شدند از آن پول برای هزینه‌های شخصی استفاده کنند و می‌گفتند این پول‌ها مال من نیست.

آیت‌الله احدی با اشاره به علت طلاق‌ها در جامعه و بی‌بند‌و‌باری در فضای مجازی، بیان کرد: خداوند در آیه پنجم سوره مبارکه ناس می‌فرماید «الَّذِي يُوَسْوِسُ فِي صُدُورِ النَّاسِ؛ آن كس كه در سينه‌‌هاى مردم وسوسه مى‌‏كند»؛ متأسفانه موضوع طلاق در همه اقشار جامعه بسیار چشمگیر شده است که یکی از عوامل آن گرفتاری در وسوسه شیطان و عدم مدیریت زندگی است. برخی فکر می‌کنند مشکلات زندگی‌شان به این دلیل است که برایشان دعا نوشته‌اند حال باید پرسید آیا برای این همه جمعیت دعا نوشته‌اند؟

وی با اشاره به تأثیر منفی فضای مجازی بر سبک زندگی، گفت: به عنوان مثال خیلی‌ها عکس‌هایی از خود می‌گیرند و با گوشی‌ در فضای مجازی منتشر کنند و مشکلاتی را برای خانواده خود به‌وجود می‌آورند حال آنکه این گوشی می‌تواند برای تحقیق و مطالعات علمی مورد استفاده قرار گیرد. توجه داشته باشیم که نباید با انجام کارهای خارج از عرف به‌ویژه در فضای مجازی در حیوانیت بمانیم بلکه باید در مسیر انسانیت گام برداریم.

یادآور می‌شود، جلسات هفتگی درس اخلاق، آیت‌الله مهدی احدی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، جمعه شب ها در مسجد الزهرا(س) تهران برگزار می‌شود.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha