فرانسه نژادپرستی در مسجد «اژان» را محکوم کرد
کد خبر: 3912927
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷

فرانسه نژادپرستی در مسجد «اژان» را محکوم کرد

نوشتن علایم نژادپرستانه بر روی دیوار مسجد اژان (‌Agen) در جنوب غربی فرانسه با محکومیت مقامات دولتی و سازمان‌های اسلامی این کشور روبرو شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، ژرالد دارمانین وزیر کشور فرانسه، اقدام نژادپرستانه علیه مسجدی در جنوب این کشور را محکوم کرد و در توئیتی نوشت: اقدامات غیر‌قابل قبولی را که در مسجد اژان انجام شده، به شدت محکوم می‌کنیم.

وی افزود: این اقدامات زشت با ارزش‌های جمهوری فرانسه تناقض دارد و ما با مسلمانان اژان اعلام همبستگی‌می‌کنیم.

از سوی دیگر عبدالله زکری، رئیس دیدبان مقابله علیه اسلام‌هراسی فرانسه درباره این حادثه اعلام کرد: این اقدامات شنیع درست ۵ روز قبل از عید قربان روی داده و این نوعی توهین به مسلمانان شهر اژان تلقی می‌شود. وی ابراز امیدواری کرد که عاملان این اقدام دستگیر و مجازات شوند.
 
همچنین مسعود ستاتی، مدیر انجمن اسلامی این شهر گفت که ساعاتی قبل هشداری مبنی بر انجام این اقدام دریافت کرده بود.

مقامات فرانسوی تحقیقاتی را درباره این اقدام آغاز کرده‌اند و پلیس شهر اژان که تحقیقات را بر عهده دارد، دوربین‌های مداربسته مسجد را برای بررسی موضوع تحویل گرفته ‌است.

فرانسه با دارا بودن 5 میلیون مسلمان، بزرگترین اقلیت مسلمان را در اروپا دارد. در سال 2019 پس از اقدام اسلام‌هراسانه یک مرد افراط‌گرای 84 ساله در زخمی کردن دو نفر در مسجدی در شهر بایون در جنوب فرانسه، دهها هزار نفر در پاریس تظاهرات بر پا کردند.
محکومیت هک تصاویر نژادپرستانه بر دیوارهای مسجد از سوی دولت فرانسه
انتهای پیام
captcha