افتتاح نمایشگاه کتاب رمضان در قطر
کد خبر: 4130879
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵

افتتاح نمایشگاه کتاب رمضان در قطر

دومین نمایشگاه کتاب رمضان در قطر از سوی وزیر فرهنگ این کشور در دوحه افتتاح شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، شیخ عبدالرحمن بن حمد آل ثانی، وزیر فرهنگ قطر عصر روز پنج‌شنبه، 30 ماه مارس (10 فروردین) نمایشگاه کتاب رمضان را افتتاح کرد.

این نمایشگاه که برای دومین سال متوالی برگزار می‌شود، شاهد حضور 79 مؤسسه انتشاراتی و عرضه کتاب از بیش از 14 کشور مختلف است. شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه کتاب‌های مختلفی به خصوص کتاب‌های دینی ویژه ماه رمضان را به نمایش می‌گذارند.

وزیر فرهنگ قطر ضمن استقبال از برگزاری این نمایشگاه، آن را گامی دیگر در راستای ارتقای فرهنگ در این کشور و ابزار مهمی برای گسترش خلاقیت و نوآوری و همچنین توسعه افق‌های گفت‌وگو توصیف کرد.

به گفته وی این رویداد فرهنگی فقط به نمایش و عرضه کتاب محدود نمی‌شود، بلکه شامل مشارکت تعدادی از خانواده‌های سازنده کشور و بسیاری رویدادهای دیگر می‌شود.

این نمایشگاه شامل تشکیل شورای ماه مبارک رمضان برای شخصیت‌های مردمی و تأثیرگذار است که در حاشیه آن زندگی‌نامه و تاریخ فعالیت‌های خود را روایت می‌کنند.

علاوه بر این، مجموعه‌ای از سمینارهای فرهنگی و مذهبی روزانه را با همکاری وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر به عنوان برنامه‌ای با هدف همگامی با حال و هوای ماه مبارک و بهره‌مندی حداکثری بازدیدکنندگان نیز برگزار می‌شود.

افتتاح نمایشگاه کتاب رمضان در قطر

سمینارهای فرهنگی و مذهبی در این نمایشگاه به موضوعاتی از قبیل خانواده و اهمیت این نهاد در دین اسلام، آموزه‌های پیامبر(ص) درباره خانواده و بررسی تأثیرات رسانه‌های اجتماعی بر انسجام خانواده و مسائلی از این قبیل اختصاص دارد.

این نمایشگاه که در درب الساعی در منطقه ام صلال دوحه قرار دارد تا 5 آوریل (15 فرودین) تداوم خواهد داشت و هر روز پس از افطار از ساعت 7 بعدازظهر تا ساعت 12 نیمه‌شب به روی بازدیدکنندگان باز است.

انتهای پیام
captcha