سفر جوان فرانسوی به مسجدالاقصی با پای پیاده + فیلم
کد خبر: 4134491
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

سفر جوان فرانسوی به مسجدالاقصی با پای پیاده + فیلم

یک جوان مسلمان فرانسوی در یک سفر 10 ماهه با پای پیاده از فرانسه به مسجدالاقصی واقع در قدس اشغالی سفر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره مباشر، عبدالمنعم، جوان مسلمان فرانسوی که از پدری فرانسوی و مادری الجزایری متولد شده است پس از سفری 10 ماهه به قدس شریف رسید و در مسجدالاقصی با استقبال گروهی از شهروندان فلسطینی در این مواجه شد. وی در گفت‌وگویی با آنها از سفر طولانی و استثنایی خود سخن گفت.

این جوان مسلمان فرانسوی عشق خود به مسجدالاقصی و اعلام همبستگی با این مکان مقدس را دلیل سفر خود توصیف کرد. وی روی کوله‌پشتی خود نوشته‌ای را حمل می‌کرد که به فرانسوی و عربی این مضمون را دارد: از فرانسه به قدس با پای پیاده.

عبدالمنعم پس از حرکت از فرانسه از چندین کشور از جمله ایتالیا، اسلوونی، کرواسی، آلبانی، یونان، ترکیه، قبرس و سپس اردن عبور کرد تا به فلسطین رسید.

او از ترکیه با کشتی به قبرس رفت و از قبرس نیز با هواپیما به امان پایتخت اردن سفر کرد و از آنجا پیاده به قدس رفت. این جوان مسلمان فرانسوی تصریح کرد: این سفر را به خاطر فلسطین انجام داده و از اینکه توانسته است آن را به پایان برساند، احساس خوشحالی می‌کند.

این جوان فرانسوی تنها یک روز را در فلسطین سپری می‌کند و این بار با دوچرخه راهی مکه می‌شود.

او می‌گوید که 4 سال پیش از فلسطین دیدن کرده است و می‌خواهد دوباره به فلسطین بازگردد، زیرا این سرزمین و مردمش را دوست دارد.

انتهای پیام
captcha