حضور هزاران فلسطینی در نماز صبح مسجدالاقصی و حمایت از تشکیل گروه‌های مقاومت در کرانه باختری
کد خبر: 4148112
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

حضور هزاران فلسطینی در نماز صبح مسجدالاقصی و حمایت از تشکیل گروه‌های مقاومت در کرانه باختری

هزاران فلسطینی امروز جمعه نماز صبح را در مسجد مبارک الاقصی واقع در شهر قدس اقامه کردند در عین حال بیشتر فلسطینیان با تشکیل گروه‌های مقاومت برای مقابله با اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری اشغالی موافق هستند.


به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، هزاران فلسطینی ساکن بیت المقدس و اراضی اشغالی 48 و کرانه باختری در لبیک به ندای فجر عظیم و در میان تدابیر شدید امنیتی ارتش رژیم صهیونیستی خود را به مسجدالاقصی رسانده و نماز صبح را در فضایی معنوی و روحانی به جا آوردند.
فلسطینیان پس از اقامه نماز صبح در این مکان مقدس اعتکاف کرده و مشغول راز و نیاز با آفریدگان جهانیان و تلاوت قرآن مجید شده سپس صبحانه دسته جمعی تناول کردند.

حمایت قاطع فلسطینیان از تشکیل گروه‌های مقاومت در کرانه باختری

۷۱ درصد از فلسطینیان با تشکیل گروه‌هایی مانند «عرین الاسود» و «گردان جنین» موافق هستند.

 بر اساس جدیدترین نظرسنجی در فلسطین اشغالی، بیشتر فلسطینیان با تشکیل گروه‌های مقاومت برای مقابله با اشغالگران صهیونیست در کرانه باختری اشغالی موافق هستند.

براساس این گزارش، ۷۱ درصد از فلسطینیان با تشکیل گروه‌هایی مانند «عرین الاسود» و «گردان جنین» موافق هستند به شرطی که این گروه‌ها تحت اوامر تشکیلات خودگردان نبوده و بخشی از نیروهای امنیتی رسمی نباشند.

این نظرسنجی توسط مرکز فلسطینی پژوهش‌های سیاسی و مسیحی و از هفتم تا ۱۱ ژوئن در نوار غزه و کرانه باختری انجام شد.
۸۰ درصد از افراد شرکت کننده در این نظرسنجی با تسلیم شدن و خلع سلاح گروه‌های کنونی مقاومت در برابر تشکیلات خودگردان مخالف بوده و تنها ۱۶ درصد با این مسئله موافقت کرده‌اند.

۸۶ درصد از افرادی که در این نظرسنجی مورد پرسش قرار گرفتند، تاکید کردند تشکیلات خودگردان فلسطین حق ندارد افراد گروه‌های مقاومت را به بهانه مقابله با اشغالگران بازداشت کند.

گروه‌های مقاومت جدید در کرانه باختری از بعد سیاسی مفهوم تشکیل دو دولت را به طور کلی فراموش کرده و به‌دنبال آزاد‌سازی فلسطین هستند. این گروه‌ها با ساختار سازمانی منحصربه‌فرد خود، راه را برای تک تک مبارزان مقاومت که همه جناح‌های موجود را طرد می‌کنند، باز کرده‌اند تا بدون دست کشیدن از اعتقادات خود وارد کار مقاومت شوند و کار خود را به نفع مقابله همه جانبه با دشمن تطبیق دهند.

گردان‌های تشکیل دهنده در کرانه باختری یک بعد فراسازمانی دارند و برخی از افراد عضو این گردان‌ها جزء هیچ یک از گروه‌های مقاومت فلسطینی نیستند، هرچند که حاکمیت معاهده اسلو هنوز در کرانه باختری ساری و جاری است، اما در واقع کرانه باختری هم اکنون مهر تأییدی بر پایان معاهده اسلو گذاشته است و باید شاهد غزه‌ای دیگر در فلسطین اشغالی باشیم.

انتهای پیام
captcha