رشد اسلام‌هراسی در کانادا طی سال‌های اخیر
کد خبر: 4169463
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
مسئول‌ مبارزه با اسلام‌هراسی در کانادا تأیید کرد

رشد اسلام‌هراسی در کانادا طی سال‌های اخیر

اولین مقام کانادایی برای مبارزه با اسلام‌هراسی در سخنانی تأکید کرد که در سال‌های اخیر اسلام‌هراسی در کانادا افزایشی 71 درصدی داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، امیره الغوابی، اولین مقام کانادایی برای مبارزه با اسلام‌هراسی، از توابع بخشدر سخنانی اظهار داشت: وقتی در محله‌اش قدم می‌زند، اکثریت مردم برخوردی همراه با احترام و حمایت را نسبت به او نشان می‌دهند، اما او همچنان نگران اقدامات یک «اقلیت کوچک» است که تصورات غلطی درباره مسلمانان دارند.

الغوابی که در مصاحبه‌ای با آناتولی شرکت کرده بود گفت: اقدامات این اقلیت مسلمانان را در مساجد خود و زمانی که آنها در خیابان ها یا در وسایل نقلیه عمومی هستند نگران می‌کند.

وی از زمان انتصاب خود به عنوان نماینده ویژه برای مبارزه با اسلام هراسی در کانادا در ژانویه 2023، فعالانه به دنبال راه‌هایی برای تضمین امنیت جامعه مسلمانان بوده است.

در طول شش سال گذشته، کانادا بیش از هر کشور دیگر گروه 7 (کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و آمریکا) شاهد حملات علیه مسلمانان بوده است. این درحالی است که طبق اعلام دفتر الغوابی در این مدت جرایم ناشی از نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان افزایشی 71 درصدی داشته است.

در طول سال‌های گذشته، کانادا شاهد چندین رویداد مهم مربوط به جرایم ناشی از نفرت علیه مسلمانان بوده است؛ از جمله حمله به زنان سیاه‌پوست مسلمان در شهر آلبرتا (غرب)، تیراندازی در سال 2017 در مسجدی در شهر کبک (شرق) که منجر به مرگ 6 نمازگزار شد و حمله با چاقو به یک نگهبان مسجد در تورنتو در سال 2020 که باعث زخمی شدن او شد.

امیره الغوابی در قاهره، پایتخت مصر، به دنیا آمد و سپس به کانادا رفت تا دوران کودکی خود را در حومه شرقی پایتخت این کشور سپری کند.

الغوابی با پیشینه قوی خود در روزنامه نگاری، در ژانویه 2023 توسط جاستین ترودو نخست وزیر کانادا برای یک دوره چهار ساله به عنوان مسئول مبارزه با اسلام‌هراسی مصوب شد.

انتهای پیام
captcha