راه‌اندازی نوزدهمین مرکز مشاوره اسلامی «سماح» در بوشهر
کد خبر: 4182672
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۴

راه‌اندازی نوزدهمین مرکز مشاوره اسلامی «سماح» در بوشهر

مسئول مراکز مشاوره اسلامی «سماح» کشور گفت: مرکز مشاوره اسلامی «سماح» دارای ۱۸ شعبه پاسخگویی و مشاوره در سطح شهرهای کشور است که نوزدهمین مرکز در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

دیدار مسئول مراکز مشاوره اسلامی «سماح» با آیت‌الله صفایی‌بوشهری

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر شورورزی، مسئول مراکز مشاوره اسلامی «سماح» کشور، شامگاه ۲۷ آبان‌ماه، در دیدار با آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان که در دفتر امام جمعه بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: مرکز مشاوره اسلامی «سماح» دارای ۱۸ شعبه پاسخگویی و مشاوره در سطح شهرهای کشور است که نوزدهمین مرکز در استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

وی در ادامه به ارائه دستاوردهای آموزشی و تبیینی این مجموعه علمی ـ فرهنگی پرداخت و افزود: مرکز مشاوره اسلامی «سماح» ارائه‌کننده خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی با رویکرد اسلامی در زمینه کودک، نوجوان، تحصیلی و استعدادیابی، ازدواج، خانواده و روانشناختی و با محیطی آرام و امن برای همه اقشار جامعه و حتی در دور افتاده‌ترین نقاط کشور همراه با صرف هزینه کم، زمان کوتاه با حضور اساتیدی متخصص و متعهد به انجام خدمات مشاوره روانشناسی و روانشناختی فعالیت دارد.

مسئول مراکز مشاوره اسلامی «سماح» کشور نیز در این جلسه بر اختصاص فضایی مناسب برای راه‌اندازی مرکز مشاوره سماح و تجهیز این مکان تأکید کرد و گفت: در برخی از استان‌ها دو یا سه مرکز مشاوره تأسیس شده است.

آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر در این جلسه هم‌اندیشی آمادگی خود را برای راه‌اندازی مرکز مشاوره اسلامی «سماح» در بوشهر اعلام کرد و گفت: متأسفانه ساختار مشاوره غیراسلامی بر مبنای امانیسم و لیبرالسیم است، اما در مشاوره اسلامی مبنا خداشناسی، دینداری و دین‌پژوهی است.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر در ادامه با بیان اینکه مشاوره به ویژه مشاوره حوزوی که منشأ دینی دارد، لازم است و از جهتی آموزش مشاوران، نظارت بر مشاوران و جمع‌بندی مشاورات و پیشگیری آسیب‌ها بسیار مهم است، تصریح کرد: جغرافیای مشاوره بسیار مهم است که در گام نخست باید در پلکان پیش‌بینی و پیشگیری از آسیب‌ها قرار بگیریم.

وی ادامه داد: نیاز است سند و چشم‌اندازی برای مشاوره حوزه «سماح» نوشته و از آن طرف بر اساس جمع‌بندی‌هایی که می‌شود در فضای ملی و استانی مشاوران آموزش دانش‌ پایه ببینند و در استان خودکفا شوند. باید افرادی که در ساختار مشاوران قرار می‌گیرند درس‌خوانده حوزوی باشند، آموزش لازم را ببینند و نظارت روی آن‌ها صورت گیرد.

حسین شریفی‌نسب 

انتهای پیام
captcha