اعتراض مسلمانان به طرح ضرورت پیروی از ارزش‌های آلمانی
کد خبر: 4187739
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳

اعتراض مسلمانان به طرح ضرورت پیروی از ارزش‌های آلمانی

پیش‌نویس برنامه جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان به دلیل تأکید بر ضرورت پیروی از ارزش‌های آلمانی، بیگانگی شریعت اسلامی و آلمان و همچنین لزوم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی با انتقاد گسترده مسلمانان این کشور مواجه شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از القدس العربی، رهبری حزب دموکرات مسیحی در  پیش‌نویس برنامه جدید تأکید کرده‌اند: این حزب می‌خواهد به برنامه «فرهنگ پیشرو آلمان» بازگردد که به معنای  پشتیبانی از تسلط فرهنگ آلمان بر تمام ساکنان آلمان از جمله مهاجران است. رسانه‌ها این تصمیم را کودتا علیه تصمیم‌های آنگلا مرکل، صدر اعظم سابق آلمان توصیف کردند که پیش از این رهبر حزب بود.

به نوشته روزنامه بیلد، فردریش مرز، رهبر اتحادیه دموکرات مسیحی و کارستن لینمن، دبیر کل آن، پس از آخرین نشست عمومی در مقر حزب، بر سر پیش‌نویس برنامه جدید به توافق رسیدند که محتوای اصول اساسی را مشخص می‌کند. برنامه‌ای که به نظر می‌رسد یک گسست عمدی از دوران مرکل است.

در این برنامه تصریح شده است: فرهنگ غالب باید «بدون قید و شرط» به رسمیت شناخته شود. همچنین  بر «آگاهی مشترک از وطن و تعلق» تأکید شده و آمده است که «بدون درک سنت‌ها و آداب و رسوم خود» و «فرهنگ، زبان آلمانی، تاریخ  خود و مسئولیت ناشی از آن» نمی‌توان موفق شد.

حزب اتحاد دموکرات مسیحی با این برنامه به رؤیاهای چند فرهنگی پایان می‌دهد. در پیش‌نویس برنامه جدید برجسته‌ترین نکات ذکر شده عبارت است از  افتخار به آلمان و طرفداری از میهن‌پرستی و در عین‌ حال ما شعارهای پیشین حزب مبنی بر تعلق اسلام به آلمان، کنار گذاشته می‌شود.

در برنامه جدید آمده است: «مسلمانانی که ارزش‌های ما را می‌پذیرند، متعلق به آلمان هستند» در متن این برنامه همچنین آمده بود که «شریعت بخشی از آلمان نیست» که به گفته بیلد و سایر رسانه‌های آلمانی، محدودیتی آشکار علیه مسلمانان است.

اتحادیه‌های اسلامی در آلمان از بندهای مربوط به مسلمانان که در پیش‌نویس برنامه جدید حزب دموکرات مسیحی گنجانده‌ شده بود، انتقاد کردند.

ایمن مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان، در اظهاراتی به هفته‌نامه آلمانی «اشترین»، حزب دموکرات مسیحی را متهم کرد با درج این جملات به دنبال کسب رأی راست‌گرایان افراطی است.  

وی افزود:  تجربه ثابت کرده که رأی‌دهندگان در نهایت به چیزی رأی می‌دهند که معتبر است.

در همین راستا، برهان کاسیجی، رئیس انجمن اسلامی آلمان نیز در بیانیه‌ای با نشریه، از این بندها انتقاد کرده و گفته است: این‌گونه بحث‌ها منتفی است و منجر به آشفتگی می‌شود و معتقد است چنین اظهاراتی، همراهی مسلمانان را با آلمان دشوار می‌کند.

پیش‌نویس برنامه جدید برنامه حزب دموکرات مسیحی همچنین به دنبال حمایت از رژیم صهیونیستی در پوشش قانونی است چرا که تأکید دارد: جنگ علیه افراط‌گرایی کسانی را هدف قرار می‌دهد که نفرت و خشونت را برمی‌انگیزند و به دنبال ایجاد یک نظام اسلامی هستند. پیش‌نویس برنامه همچنین بیان می‌کند: حزب متعهد به «فرهنگ هدایت‌کننده» برای همه شهروندان در آلمان است که شامل احترام به کرامت  انسانی، حقوق اساسی، حقوق بشر، حاکمیت قانون، احترام و مدارا و همچنین به رسمیت شناختن حق موجودیت اسرائیل است.

انتهای پیام
captcha