حمله به دو جوان مسلمان در آلمان به خاطر دفاع از زن محجبه
کد خبر: 4195830
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷

حمله به دو جوان مسلمان در آلمان به خاطر دفاع از زن محجبه

یک جوان سوری که قصد دفاع از بانوی محجبه را داشت از سوی گروهی از نژداپرستان آلمانی مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه تلفزیون سوریا، دو مرد جوان اهل سوریه و مراکش در ایالت براندنبورگ در شرق آلمان پس از دفاع از یک دختر در برابر حمله نژادپرستانه و تلاش برای برداشتن حجاب او توسط گروهی از شهروندان آلمانی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

پلیس، تحقیقاتی را در مورد این حمله که گمان می‌رود با انگیزه بیگانه‌هراسی بوده است، آغاز کرد و طبق اظهارات این دو جوان، گروهی 9 نفره در ایستگاه قطار شهر آن‌ها مورد توهین و ضرب و شتم قرار داده‌اند.

این دو جوان 18 تا 20 ساله درباره چگونگی وقوع حادثه اعلام کردند که قصد داشتند به دختری کمک کنند که مورد نژادپرستی قرار گرفته و گروهی برای برداشتن حجاب او تلاش می‌کردند.  

این دو جوان قصد داشتند به صورت تلفنی پلیس را در جریان قرار دهند که منجر به حمله و ضرب و شتم آن‌ها توسط گروه متجاوز شد.

در پی این حمله، گروه مهاجم شامل سه زن و شش مرد با قطار منطقه را ترک کردند و پس از آن قربانیان با پلیس تماس گرفتند. تحقیقات برای دستگیری همه مهاجمان همچنان ادامه دارد.

آلمان در سال‌های اخیر شاهد افزایش حملات نژادپرستانه و بیگانه‌هراسی بوده است که ناشی از تبلیغات گروه‌ها و احزاب راست افراطی، از جمله حزب اصلی اپوزیسیون آلترناتیو برای آلمان است.

حزب آلترناتیو برای آلمان در حال حاضر بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده توسط پولیتیکو با ۲۳ درصد در رتبه دوم احزاب پرطرفدار کشور آلمان قرار دارد

انتهای پیام
captcha