آخرین آمار مساجد تایلند اعلام شد
کد خبر: 4196329
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳

آخرین آمار مساجد تایلند اعلام شد

مرکز اسلامی تایلند که متولی امور اسلامی و مسلمانان این کشور است آخرین آمار مساجد این کشور را بنابر آمار 2023 اعلام کرد.

به گزارش ایکنا از تایلند، مرکز اسلامی تایلند که متولی امور اسلامی و مسلمانان این کشور است، آخرین آمار مساجد این کشور را بنابر آمار 2023 اعلام کرد.

بر اساس آمار منتشر شده تعداد 4059 باب مسجد در سرتاسر این کشور وجود دارند که با توجه به مسلمان‌نشین بودن جنوب کشور این منطقه بیشترین مسجد را در خود جای داده است.

مرکز اسلامی تایلند همچنین در این گزارش به این موضوع اشاره کرده که این آمار صرفاً شامل مساجد ثبت شده و تحت حمایت مرکز اسلامی است و مراکز بسیار دیگری در مناطق دیگر وجود دارند که هنوز به صورت کامل آمارگیری نشده‌اند و در صورت اضافه شدن آن‌ها به آمار کلی، تعداد مساجد در این کشور چندین برابر آمار موجود خواهد بود.

 این مرکز آمارگیری کلی مساجد را در دستور کار خود دارد که با اتمام آن نسبت به انتشار آمار کلی اقدام خواهد شد.

تایلند کشوری در جنوب شرق آسیا است که اکثر جمعیت آن بودایی هستند. مسلمانان حدود ۵ درصد از جمعیت تایلند را تشکیل می‌دهند و اغلب در مناطق جنوبی این کشور ساکن هستند.

شاخص‌های کلیدی جمعیت و مسکن در تایلند از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۰ (کل پادشاهی) نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۰، حدود ۴,۹ تا ۵ درصد از جمعیت تایلند مسلمان هستند. با توجه به اینکه تقریباً 80 میلیون نفر در کشور زندگی می‌کنند، به این معنی است که حدود ۳ تا ۴ میلیون مسلمان در تایلند حضور دارند که حدود ۵ درصد از جمعیت را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

تشیع به وسیله شیخ احمد قمی در تایلند ظهور کرد و او بنیانگذار شیعه در تایلند است و خودش هم به عنوان نخستین شیخ‌الاسلام در این کشور شناخته می‌شود.

در تایلند شیعیان مراکز قرآن ویژه‌ای دارند مثل «دارالقرآن شیعیان» که در حسینیه‌ها و مساجد جنوب کشور واقع هستند، در پایتخت هم مراکز قرآنی شیعیان وجود دارد که با مراکز قرآنی اهل سنت نیز همکاری می‌کند. روابط بین شیعیان و اهل سنت در این کشور همواره مبتنی بر وحدت و همبستگی بوده است.

خبرنگار: علی قلعه‌بان

انتهای پیام
captcha