اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در اردن برگزار شد + عکس
کد خبر: 4201597
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در اردن برگزار شد + عکس

هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در اردن در حالی با برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از نفرات برگزیده به کار خود پایان داد که زهرا عباسی، حافظ کل قرآن و نماینده جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها رتبه‌ای کسب نکرد.

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار الحیاة، مراسم اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت بانوان در اردن پنجشنبه، 3 اسفند با حضور وزیر اوقاف و امور اسلامی این کشور در سالن کفرانس‌های مرکز فرهنگی اسلامی وابسته به مسجد ملک عبدالله در امان، پایتخت اردن برگزار شد.

محمد الخلایله، وزیر اوقاف و امور اسلامی اردن طی سخنانی با تمجید از اهتمام خاندان پادشاهی به امور قرآنی و تکریم از حافظان قرآن زن و مرد تصریح کرد: مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن در راستای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی کشور و در خدمت به کتاب خدا و اهالی قرآن برگزار می‌شود.

وی افزود: تمام خواهران شرکت‌کننده در این دوره مسابقات در گستره علم‌آموزی در راه کتاب خدا، رتبه‌دار و برنده هستند و در این مسیر ثواب بزرگ و عظیمی را از خداوند متعال دریافت می‌کنند چنانچه اهمیت به کسب آموزه‌های قرآن کریم، مبانی اخلاقی و فضائل این کتاب مقدس خود بزرگترین رهاورد برای فعالان قرآنی است.

در ادامه از برگزیدگان حاضر در هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در اردن طی مراسمی تجلیل به‌عمل آمد که در ذیل اسامی آن‌ها می‌آید:

هاجر ابراهیم از نیجریه، نفر اول؛ عایشه عثمان از چاد، رتبه دوم؛ ندا عبدالباسط از لیبی رتبه سوم؛ نورالهدی عبدالرحمن از لبنان رتبه چهارم و عهود بنت خمیس از عمان رتبه پنجم این رقابت‌ها را از آن خود کردند.

همچنین در این مراسم از شیخه علیا بنت سعید آل مکتوم، دختر حاکم دبی به‌عنوان شرکت‌کننده ویژه و هجر رابط، از مراکش به‌عنوان کم‌سن‌ترین شرکت‌کننده در این دوره رقابت‌ها به‌طور ویژه تقدیر به‌عمل آمد.

زهرا عباسی، حافظ کل قرآن و دانشجوی رشته زبان و ادبیات عرب دانشگاه تهران به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها حضور پیدا کرد که متأسفانه از کسب رتبه بازماند.

انتهای پیام
captcha