حفظ قرآن در آخرالزمان مشوق و یاری‌دهنده است
کد خبر: 4207666
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۰
یک حافظ قرآن:

حفظ قرآن در آخرالزمان مشوق و یاری‌دهنده است

فریده علیپور گفت: در دوره آخرالزمان که تشخیص درست از نادرست امری دشوار محسوب می‌شود، حفظ قرآن بسیار مشوق و یاری‌دهنده است.

فریده علیپور، حافظ کل و مدرس قرآنفریده علیپور، حافظ کل و مدرس قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: باتوجه به علاقه قلبی که به قرآن داشتم، بعد از فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه فردوسی، کلاس‌های تفسیر قرآن آقای انصاری را شرکت کردم و در آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن قدم گذاشتم. از دوران کودکی تشویق و ترغیب آموزش قرآن و عمل به آن، از سوی پدر و مادرم صورت می‌گرفت و آنها هم برای قرآن احترام خاصی قائل می‌شدند.

وی ادامه داد: بعد از به دنیا آمدن فرزند اولم، وارد مرکز شهید شهریاری شده و دوره حفظ 5 ساله را آغاز کردم، که در این دوره روزانه حدود نصف صفحه قرآن را حفظ می‌کردم و به معنی و تفسیر آن هم توجه ویژه‌ای داشتم، بنابراین این حفظ از ابتدای آغاز به مدت 5 سال و 4 ماه طول کشید و به اتمام رسید. اکثر اساتید حفظ قرآن را از ابتدای قرآن یعنی از سوره «بقره» آغاز می‌کنند و به همین دلیل من هم حفظ قرآن را از جزء یک آغاز کردم، البته در میان سوره‌ها و جزء‌های قرآن حفظ برخی از سوره‌ها به مراتب سخت‌تر از بقیه سوره‌ها است، به همین دلیل حفظ سوره‌ «انعام» برای من دشوارتر بود. 

این حافظ قرآن در خصوص مدیریت زندگی به عنوان مادر خانواده و حرکت در این مسیر، بیان کرد: مدیریت همزمان خانه و حرکت در این مسیر دشواری‌ها و شیرینی‌های مخصوص خود را دارد که در ادامه زندگی بسیار به انسان کمک می‌کند. هنگامی که در حفظ قرآن به سوره «انعام» رسیده بودیم، فرزند دوم من متولد شد و من حدود یک ماه از برنامه حفظ خود عقب ماندم، به همین دلیل بعد این وقفه یک ماهه وقتی به مرکز قرآن شهید شهریاری مراجعه کردم، از دیگر هم‌دوره‌ای های خود یک جزء عقب مانده بودم و باید این عقب‌ماندگی را در فرصت کمی جبران می‌کردم، به همین مدتی حفظ روزانه خود را بیشتر کردم تا از برنامه حفظ خود عقب نمانم. اما لازم به ذکر است که همین امور در حافظه فرزندم تاثیر بسیار خاصی گذاشته است و تنها با شنیدن چندمرتبه تکرار آیات قرآن آن را به راحتی حفظ می‌کند و بحمدلله انس خوبی با این کتاب خداوند گرفته است.

علیپور تصریح کرد: حفظ قرآن به‌قدری برکات زیادی برای انسان فراهم می‌آورد که قابل بیان کردن نیست و همسرم معتقد است که از وقتی که من حفظ قرآن را آغاز کرده و روزانه در خانه قرآن می‌خوانم، برکات خانه بسیار بیشتر شده و احساس می‌کنند که شیاطین از خانه و خانواده ما دور شده‌اند. همچنین برکات این امر در تربیت فرزندان، ارتباط با اهل بیت، زندگی مشترک زناشویی و حتی مسائل روزمره هم تاثیر خاصی گذاشته است. علاوه بر این موارد صبر، تحمل و مهربانی من در خصوص ارتباط با همسرم بسیار افزایش داده است بنابراین سعی می‌کنم به توصیه‌های خداوند در این امور عمل کنم.

وی گفت: باتوجه به اینکه روزانه حدود دو جزء قرآن را مرور می‌کنم، پیوند محکمی با قرآن پیدا کرده‌ام و در امور زندگی آیات قرآن در ذهن من نقش می‌بندند و خداوند من را راهنمایی می‌کند تا دچار لغزش و آلودگی نشوم. همچنین یکی از مواردی که در قرآن بسیار تاکید شده و خداوند بر آن تکیه کرده است، مسئله امر به معروف و نهی از منکر است، بنابراین در مواجهه‌های مختلف زندگی که این امر را لازم می‌داریم، سعی می‌کنم فرمان و کلام خداوند را اجرا کنم و از محبت و گشاده‌رویی به دیگران در این امر دریغ نکنم. 

این مدرس قرآن افزود: با توجه به اینکه پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند که اگر در دوران آخرالزمان به ریسمان الهی و قرآن و عترت چنگ بزنید، موفق خواهید شد، آرزو دارم که فرزندانم در این مسیر قرار بگیرند و راه قرآن را در پیش بگیرند تا شرمنده خدا و امام زمان(عج) نشویم. همچنین در دوره آخرالزمان که تشخیص درست از نادرست امری دشوار است، حفظ قرآن بسیار مشوق و یاری‌دهنده است.

حسین قائمی همسر این حافظ قرآن نیز در ادامه اظهار کرد: فردی که همسر آن حافظ قرآن است، نگینی را در زندگی خود داراست که باید هر لحظه در زندگی خود از آن محافظت کند. همچنین آن نگین هم از خود نور می‌بخشد و زندگی را برای دارنده آن نورانی می‌سازد. هنگامی که یک فرد در زندگی خود به طور دائم درحال خواندن آیات کلام خداوند است، آرامش خاص و نسبی را برای دیگر افراد خانه به ارمغان می‌آورد، زیرا قرآن نور است و حتی نگاه کردن آن هم باعث نورانیت در وجود فرد می‌شود.

وی افزود: همچنین قرآن به‌گونه‌ای آرامش و امنیت را برای افراد خانواده به وجود می‌آورد که من در کنار همسرم احساس امنیت دارم و از وجود ایشان آرامش خاصی را دریافت می‌کنم. لازم به ذکر است که قبل از حفظ قرآن همسرم، این احساسات وجود نداشت و همه ما می‌دانیم که این امور حاصل حفظ قرآن است.

انتهای پیام
captcha