توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان از مصادیق مشارکت مستقیم مردم در اقتصاد است
کد خبر: 4209354
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی:

توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان از مصادیق مشارکت مستقیم مردم در اقتصاد است

جواد نوری‌نیا گفت: توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از مصادیق مشارکت مستقیم مردم در اقتصاد است و توسعه این مسیر تاثیر تعیین‌کننده‌ای در تحقق راهبردهای مشارکت مردم در اقتصاد خواهد داشت.

جواد نوری نیا، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربیجواد نوری‌نیا، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی اظهار کرد: انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب راهبردی برای همه مدیران است و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان راهکار تحقق شعار سال و افزایش نقش مردم در اقتصاد است.

وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر تولید در سال جاری و در سنوات گذشته به عنوان یکی از راهبردهای اساسی کشور باید مورد توجه مسئولان و متولیان کشور قرار گیرد و یکی از راهکارهای استفاده از ظرفیت‌های عموم مردم برای رشد تولید این بوده که کارها را از مقیاس بزرگ به سمت مقیاس‌های کوچک و متوسط مردمی ببریم، چرا که درصد قابل توجهی از مشاغل رسمی ایجادشده در کشورهای درحال توسعه، توسط بنگاه‌های کوچک و متوسط ایجاد شده است. 

نوری‌نیا بیان کرد: این یعنی در سال جاری، متناسب با شعار سال، باید حمایت ویژه‌تری از پارک‌ علم و فناوری استان‌ها، در جهت توسعه کسب و کارهای فناورانه و دانش محور شود.

وی ادامه داد: به بیان دیگر، تقویت اقتصاد دانش‌بنیان با استفاده از ظرفیت نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه زیست‌بوم نوآوری، هم‌راستا با تحقق شعار سال خواهد بود و آن جوامعی که به شهروندان خود اجازه و انگیزه می‌دهند تا به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نو بپردازند، سریع‌تر رشد می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از مصادیق مشارکت مستقیم مردم در اقتصاد است و توسعه این مسیر تاثیر تعیین‌کننده‌ای در تحقق راهبردهای مشارکت مردم در اقتصاد خواهد داشت.

وی توسعه فعالیت‌‎های شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را از مصادیق مشارکت مستقیم مردم در اقتصاد دانست و گفت: حوزه دانش‌بنیان که در گفتمان نوروزی امسال رهبری نیز برای سومین سال متوالی، مورد تاکید قرار گرفت، اساس خصوصی و مردمی است و توسعه این مسیر تاثیر تعیین‌کننده‌ای در تحقق راهبردهای مشارکت مردم در اقتصاد خواهد داشت. 

خبرنگار: الناز نقی زاده

انتهای پیام
captcha