جشنواره مدرسه عشق خلأ تولید محتوای فرهنگی و هنری را کاهش می‌دهد
کد خبر: 4210622
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹

جشنواره مدرسه عشق خلأ تولید محتوای فرهنگی و هنری را کاهش می‌دهد

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه جشنواره مردمی مدرسه عشق خلأ تولید محتوا در زمینه فرهنگی و هنری را کاهش می‌دهد، گفت: ارسال اثر به هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق در 11محور ثابت و یک محور «فلسطین و غزه» و 6 بخش فرهنگی و هنری فراخوان شد که از سراسر کشور 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

نشست خبری اختتامیه جشنواره مردمی مدرسه عشق

به گزارش ایکنا از گیلان، سردار حمید دامغانی، فرمانده سپاه قدس گیلان امروز، 27 فروردین‌ماه در نشست خبری اختتامیه جشنواره مردمی مدرسه عشق با اشاره به نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: مقام معظم رهبری در دیدارهای اخیر نکاتی از نامگذاری شعار سال را مطرح فرمودند که سیاستگذاری ما در سالجاری است.

وی افزود: علت اصلی انتخاب شعار سال چالش در حوزه اقتصاد است که دشمن تلاش دارد ما در حوزه اقتصادی دچار فروپاشی شویم، اگر مشکل اقتصادی حل شود در دین و دنیای مردم اثرگذار است. دلیل انتخاب «جهش تولید» در شعار سال این است که اگر می‌خواهیم مشکل اقتصادی حل شود باید جهشی را در حوزه تولید شاهد باشیم و لازمه آن مشارکت مردم است. 

سردار دامغانی با بیان اینکه نامگذاری «جهش تولید با مشارکت مردم» نباید با خصوصی سازی سوء برداشت شود، گفت: در خصوصی سازی مشارکت مردم حداقلی است اما هدف اینجا مشارکت آحاد مردم که شامل همت جمعی، سرمایه‌های مردمی و ابتکار است، می‌شود و دولت باید در این راستا بسترسازی کند و همچنین تحرک در حوزه سیاست خارجی افزایش یابد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با شعرا چالش رسانه‌ای بود، گفت: رسانه قوی می‌تواند در عقب راندن دشمن کمک کند، آنقدری که رسانه می‌تواند مؤثر باشد گاهی تجهیزات نظامی و دیگر ابزارها نمی‌تواند اثر بگذارد لذا کسانی می‌توانند موفق باشند که رسانه‌های قوی داشته باشند.

سردار دامغانی بیان کرد: یکی از شکست‌های رژیم صهیونیستی در حمله اخیر، توسط رسانه‌ها در حوزه افکار عمومی جهان رقم خورد؛ در تحلیل‌هایی که امروز انجام می‌شود خسارت و ضربه‌ای که رژیم صهیونیستی در افکار عمومی خورد بیشتر از کنش در میدان بود.

وی تأکید کرد: رسانه آنجایی می‌تواند نقش آفرین باشد که تولید محتوای باکیفیت و با حجم مناسب داشته باشد، لذا باید ساختارهای رسانه‌ای شکل گیرد، نیاز به انسجام تولیدکننده محتوایی، کشف و پرورش استعدادها داریم و باید از هنری در این راستا استفاده حداکثری شود. 

فرمانده سپاه قدس با اشاره به برگزاری اختتامیه هفتمین دوره جشنواره مردمی مدرسه عشق گفت: جشنواره مدرسه عشق با برنامه ریزی توسط سپاه و بسیج برگزار می‌شود با این هدف که خلأ تولید محتوا در زمینه فرهنگی و هنری کاهش یابد، امسال هفتمین دوره جشنواره در حال برگزاری است، 6 جشنواره قبلی در کشور برگزار شده اما امسال برای اولین بار به استان‌ها سپرده شد که «گیلان» با وجود ظرفیت‌های فرهنگی اولین استان میزبان برگزاری این جشنواره ملی است. 

سردار دامغانی بیان کرد: ارسال اثر به هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق در 11محور ثابت و یک محور «فلسطین و غزه» و 6 بخش فرهنگی و هنری فراخوان شد که از سراسر کشور 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است. 

وی با برشمردن شاخص‌های این دوره جشنواره مردمی مدرسه عشق تصریح کرد: با اینکه اولین دوره واگذاری میزبانی جشنواره به استان‌ها بود، تعداد آثار دریافتی آن قابل مقایسه با دیگر جشنواره‌ها نیست؛ علاوه بر این بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی همواره منجربه خلق نتایج مطلوب می‌شود همانطور که حضور و حمایت مردم در دفاع مقدس منجربه پیروزی شد، سومین ویژگی جشنواره مذکور اعتماد به نوجوانان دهه هشتادی‌ها در اجراست، از ابتدای فراخوان تاکنون مسئولیت کمیته‌های جشنواره به دهه هشتادی ها سپرده شد که روند موفقی هم داشته است؛ همواره از اعتماد به جوانان چه در دوران انقلاب و چه در زمان دفاع مقدس نتیجه گرفتیم.

فرمانده سپاه قدس با تأکید بر اینکه ایمان به مردم و جوانان انقلابی، رمزی است که می‌تواند جامعه را از همه گردنه‌های حساس عبور دهد، افزود: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری دو نکته «ایمان» و «امید» به منافع ملی ما گره خورده است. ایجاد امید بین مردم باعث ایجاد انگیزه می‌شود، باید تقویت ایمان در جامعه و اعتماد به مردم، امید به آینده را افزایش دهیم. رسانه باید نقد منصفانه و نگاه دقیق را مدنظر قرار دهد و برای تولید آثار محتوایی برنامه ریزی کند، امیدبخشی به جامعه باید راهبرد رسانه‌ها باشد.

وی با تأکید بر اتحاد بین مردم، گفت: در حوزه همبستگی اجتماعی دچار غفلت شده‌ایم و دلیلش اختلافات فکری و سیاسی است؛ باید فضا به‌گونه‌ای باشد که تفاوت نگاه و عقیده منجربه بروز اختلاف اجتماعی نشود لذا رسانه اگر می‌خواهد به منافع ملی کمک کند باید منجربه شکل‌گیری و تقویت همبستگی در جامعه شود و این مهم را اولویت قرار دهد. 

انتهای پیام
captcha