استاد مولایی پرورش یافته حقیقی مکتب قرآن است
کد خبر: 1324445
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
حنیفی:

استاد مولایی پرورش یافته حقیقی مکتب قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: پیشکسوت قرآنی کشورمان گفت: استاد مولایی پیشکسوتی است که شاگرد حقیقی مکتب قرآن است.


علی‌اکبر حنیفی، پیشکسوت قرآنی کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به سوابق برجسته استاد مولایی  و اینکه وی شناخته شده‌ترین فرد جامعه قرآنی است، گفت:تردیدی وجود ندارد که ایشان پیشکسوت‌ترین فرد قرآنی کشور هستند.



آشنایی با جلسات استاد مولایی 10 سال قبل از انقلاب



وی در ادامه به سابقه آشنایی‌اش با جلسات قرآن استاد مولایی از 10 سال قبل از انقلاب اشاره کرد و افزود: در خاطرم هست که حدود 10 سال قبل از انقلاب در یکی از جلسات قرآن ایشان حضور یافتم، با اینکه جلسات زیادی افتخار حضور نداشتم، اما در همان تعداد جلسات کوتاه با شخصیت برجسته و اطلاعات قرآنی وی آشنا شدم. در واقع چیزی که نظر من را بیش از هر چیز دیگر جلب کرد، حضور افراد بسیار زیاد در جلسات آموزش قرآنی وی بود.



این پیشکسوت قرآنی کشورمان با تأکید بر اینکه بسیاری از قاریان برجسته کشورمان آموزش‌های خود را مدیون استاد مولایی هستند، تصریح کرد: وی علاوه بر فعالیت‌های قرآنی، دارای فعالیت‌های خیرخواهانه بسیاری بود که از جمله آنها می‌توان به مدیریتش در یکی از صندوق‌های قرض‌الحسنه اشاره کرد و به طور کلی استاد مولایی فرد بسیار مفیدی برای جامعه قرآنی بود که جامعه قرآنی به افراد مانند ایشان نیاز بسیار زیادی دارد.



استاد مولایی تمام زندگی خود را وقف قرآن کرد



حنیفی با تأکید بر اینکه استاد مولایی شاگرد حقیقی مکتب قرآن است، اظهار کرد: وی فردی است که علم و آگاهی و تجربه خود را به رایگان در اختیار علاقه‌مندان به فعالیت‌های قرآنی قرار داد و همه جامعه قرآنی این اذعان را دارند که جز خوبی چیزی از ایشان ندیده‌اند و این از دستاورد‌های حضور در محضر قرآن است که نصیب استاد مولایی شد.



وی در ادامه با تأکید بر اینکه استاد مولایی تمام زندگی خود را وقف به قرآن کرده است، گفت: وی برای پیشبرد اهدافی که در نظر داشت، حتی از امکانات مالی و مادی خود نیز گذشت و اگر بخواهیم  تمام خدمات این پیشکسوت برجسته قرآنی را به زبان بیاوریم زمان بسیار زیادی لازم است.



این پیشکسوت قرآنی کشورمان در ادامه در مورد لزوم معرفی بیش از پیش پیشکسوتان قرآنی جامعه به جوانان و نوجوانان نیز اظهار کرد: یکی از فعالیت‌هایی که نهادها و سازمان‌های مرتبط در این زمینه می‌توانند انجام دهند، برنامه‌های تجلیل و تکریم پیشکسوتان قرآنی است که با توجه به انعکاس رسانه‌ای آن می‌تواند در معرفی پیشکسوتان قرآنی به جامعه اثرگذار باشد.



این فعال قرآنی کشورمان در ادامه ضمن ابراز گلایه از تعداد اندک همایش‌های مربوط به تجلیل از پیشکسوتان قرآنی، خاطرنشان کرد: تعداد بسیار کمی از همایش‌های تجلیل از فعالان قرآنی به پیشکسوتان اختصاص دارد؛ یعنی ممکن است که از یک سری پیشکسوت در برنامه‌ای تجلیل شود، اما آن برنامه صرفاً مختص پیشکسوتان نبوده و از همه اقشار و همه سنین در آن برنامه حضور داشته‌اند، بنابراین اگر دقت کنیم متوجه خواهیم شد که برنامه‌های چندانی برای تجلیل از پیشکسوتان وجود ندارد.



لزوم معرفی پیشکسوتان قرآنی به عنوان الگوهای فرهنگی



وی در پایان در مورد لزوم معرفی شدن پیشکسوتان قرآنی به عنوان الگوهای فرهنگی جامعه برای جوانان و نوجوانان، گفت: در حال حاضر اقدامات پایه‌ای چندانی در این زمینه صورت نگرفته است و جور این کار را خود پیشکسوتان کشیده‌اند، به عنوان مثال یک قاری و یا حافظ پیشکسوت قرآن در محلی که کار تدریس قرآن انجام می‌دهد؛ سعی می‌کند با رفتار و حرکات خود به عنوان یک الگو برای نوجوانان و جوانان معرفی شود، به نظر من حرکت سازمان یافته‌ای در این زمینه نیز صورت نگرفته است که به یقین خلأ چنین حرکتی به شدت احساس می‌شود.

captcha