همایش ملی «قرآن کریم و میراث رضوی» در سبزوار آغاز می‌شود
کد خبر: 1375574
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۳
فردا؛

همایش ملی «قرآن کریم و میراث رضوی» در سبزوار آغاز می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: همایش ملی قرآن کریم و میراث رضوی با پیام آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی دوشنبه، 28 بهمن‌ماه در سبزوار آغاز به کار می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد محقق، سرپرست دانشکده علوم قرآنی سبزوار در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: همایش ملی قرآن کریم و میراث رضوی با پیام آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی‌گلپایگانی از مراجع عظام تقلید شیعه روز دوشنبه، 28 بهمن‌ماه در سبزوار آغاز به کار می‌کند.

وی با بیان اینکه این همایش یک روزه با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) و دانشگاه حکیم سبزواری در سبزوار برگزار می‌شود، اظهار کرد: این همایش از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است.

دبیر علمی همایش ملی قرآن کریم و میراث رضوی با اشاره به محورهای کلی این همایش اظهار کرد: مناظرات امام رضا(ع)، استنادهای قرآنی امام رضا(ع) و احادیث تفسیری از جمله محورهای این همایش به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در مجموع 150 چکیده مقاله و 114 اصل مقاله به این همایش ارسال شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 34 چکیده مقاله و هشت اصل مقاله به همایش راه یافته‌اند که آثار یافته در قالب کتابی منتشر خواهند شد.

سرپرست دانشکده علوم قرآنی سبزوار یادآور شد: همایش ملی قرآن کریم و میراث رضوی هشت صبح روز دوشنبه، 28 بهمن‌ماه در تالار استاد شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری آغاز می‌شود و ساعت 18:30 همین روز با معرفی مقالات برتر به کار خود پایان می‌دهد.

captcha