حفظ اتحاد؛ بزرگ‌ترین جهاد علیه آمریکا
کد خبر: 1383883
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
حجت‌الاسلام فرزانه عنوان کرد:

حفظ اتحاد؛ بزرگ‌ترین جهاد علیه آمریکا

گروه سیاسی: امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه اختلافات داخلی، اتحاد را از بین می‌برد، گفت: وجود گروهک‌های افراطی و حزب‌های بدون ریشه در کشور موجب بروز اختلاف می‌شود، در نتیجه بزرگترین جهاد علیه آمریکا، حفظ اتحاد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد روز گذشته،  16 اسفند در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد، با تأکید بر اینکه امیرالمؤمنین(ع) در یک بیان ارزشمند و نورانی مسئله اصلی زندگی را معرفی کرده‌اند، اظهار کرد: زندگی معنوی و عقلانی بر اساس فرموده حضرت علی(ع) پنج معیار دارد که شامل حفظ آبروی مسلمان، دادن پاداش مناسب در قبال عمل مسلمانان، بهترین انتخاب در کار نیک، وفای به‌عهد و عمل به وعده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) فرموده‌اند: «احترام جان، مال و آبروی مسلمان، بهترین نوع احترام است»، افزود: رسول اکرم(ص) به همان اندازه که برای جان مسلمان ارزش قائل شده، برای آبروی او نیز ارزش قائل هستند، پس انسان‌هایی که به یکدیگر احترام نمی‌گذارند، زندگی حیوانی دارند.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه مزد انسان را به اندازه تلاش وی بدهید، ادامه داد: انسانی که زندگی با معنویت و عقلانی می‌خواهد، باید تلاش کند بهترین کار نیک را انجام دهد، بنابراین از آنجا که هر کاری که انسان انجام می‌دهد درجه بهتری هم دارد، خوب بودن انسان هیچ‌گاه محدود نمی‌شود.

حجت‌الاسلام فرزانه با تأکید بر اینکه انسان‌ها در برابر خدا، سایر مردم، خود و طبیعت تعهد دارند، بیان کرد: انسان باید تمامی کارهای خویش را برای رضای خالق انجام دهد و از طرفی تلاش برای آسایش زندگی انسان‌ها نیز نوعی تعهد به‌شمار می‌رود که در وجود انسان قرار گرفته است.

وی دوست داشتن انسان‌ها را نوعی تعهد انسانی برشمرد و گفت: رسول الله(ص) در لحظات آخر عمر خود، اصول سنت خویش را بیان کرد و فرمود: «محبت سرمایه من است» لذا عشق به انسان‌ها، هدایت و همراهی آن‌ها امری نهادینه شده در وجود انسان‌ها به‌شمار می رود.

حجت‌الاسلام فرزانه اظهار کرد: انسانی دارای زندگی معنوی و عقلانی است که وفای به‌عهد داشته باشد، بر همین اساس انسان نسبت به خود نیز تعهد دارد، همانگونه که در آیه 9 سوره شمس «قَدْ أَفْلَحَ مَن زَکَّاهَا، که هر کس آن را پاک گردانید قطعا رستگار شد» بیان شده است، باید از گوهر پاکی که خداوند به وی عطا کرده محافظت کند.

امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه تعهد نسبت به دنیای مادی به‌معنای شناسایی نعمت‌های خداوند است، ابراز کرد: خداوند، ذخایر و منابع بسیاری در طبیعت قرار داده که انسان باید با پیشرفت علمی، تلاش و کوشش به آن دست پیدا کند.

حجت‌الاسلام فرزانه، نمونه بارز زندگی معنوی و عقلانی را زندگی شهدا معرفی کرد و ادامه داد: شهدا به تعهد خویش در برابر خدا، خلق، خویش و طبیعت عمل کرده و به وعده‌ای که به امام خمینی(ره) داده بودند، وفا کردند بر این اساس خداوند نیز آنان را در بهترین جایگاه قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام همیشه درصدد ضربه زدن به اعتقادات مسلمانان هستند، گفت: یکی از فرصت‌هایی که دشمن به‌عنوان سلاح از آن استفاده می‌کند، ضربه زدن به مسئله معیشت است، بنابراین با دخالت در مسائل اقتصادی در پی ایجاد تشویش در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام فرزانه با بیان اینکه هیچ تحریمی نه تنها ضربه‌ای به جامعه اسلامی وارد نمی‌کند بلکه موجب شکوفایی استعدادهای مسلمانان می‌شود، عنوان کرد: هر چند دغدغه معیشت در زندگی انسان، مسئله مهمی است اما ملت ایران با ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم‌ها، دشمنان اسلام را سرافکنده کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اختلافات داخلی، اتحاد را از بین می‌برد، گفت: وجود گروهک‌های افراطی و حزب‌های بدون ریشه موجب بروز اختلاف می‌‌شود، در نتیجه برخی گروه‌های داخلی علیه یکدیگر به پا خواسته و تقابل، بدبینی و به حاشیه راندن فرمایشات رهبر معظم انقلاب را به‌وجود می‌آورند، بنابراین بزرگ‌ترین جهاد علیه آمریکا، اتحاد است.

captcha