بانک‌ها ارائه خدمات الکترونیکی را با سرمایه کنونی انجام دهند/ مجلس؛ مخالف افزایش هزینه‌ها
کد خبر: 1462894
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی:

بانک‌ها ارائه خدمات الکترونیکی را با سرمایه کنونی انجام دهند/ مجلس؛ مخالف افزایش هزینه‌ها

گروه اقتصاد: بیگی بر ضرورت ارائه خدمات بانکداری الکترونیک با سرمایه کنونی بانک‌ها تأکید کرد و گفت: مجلس با افزایش هزینه‌های بانکداری الکترونیک مخالف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله بیگی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، درباره افزایش هزینه‌های بانکداری الکترونیک اظهار کرد: مسلما بانک‌ها به دنبال حداکثر کردن سود خود هستند و در این زمینه به مسابقه می‌پردازند، بدون اینکه به فکر منافع عمومی و منافع اقتصادی کشور باشند و به نظرم  اینکه بانک‌ها از هر فرصتی استفاده کنند که به سود و کارمزدی برسند به نفع بانکداری و اقتصاد کشور نیست.

وی ادامه داد: اینهمه سپرده‌های مردم در بانک‌ها سرمایه‌گذاری شده است که بعضا هیچ‌گونه خدماتی هم به مشتری بانک ارائه نمی‌شود، حال اگر مشتری بخواهد از تکنولوژی بانک استفاده کند بانک چگونه می‌خواهد کارمزدش را از مشتری دریافت کند؟ به اعتقاد بنده افزایش درصدها، کارمزدها و دیرکردها به نفع نظام بانکداری نیست و ضرورت دارد که اندکی هم به منافع مردم فکر کنند؛ چراکه همین مردم هستند که امنیت را برای نظام بانکی پدید آورده‌اند و اگر این امنیت وجود نداشته باشد خود نظام بانکی هم با خطر مواجه می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بانک برای ارائه خدمات بهتر نیازمند افزایش هزینه‌ها نیست؟ اظهار کرد: با وجود اینهمه پول مردم که در بانک‌ها سرمایه‌گذاری شده، بانک‌ها می‌توانند خدمات بانکی بیشتر و بهتری را هم ارائه دهند که تاکنون چنین خدماتی را هم ارائه نداده‌اند. آنچه که مردم هم باید انجام می‌دادند را انجام داده‌اند و سرمایه خود را در نزد بانک‌ها گذاشته‌اند. اکنون چرخ بانک‌ها با سرمایه مردم می‌چرخد و حتی به وسیله آن به برج‌سازی هم می‌پردازند حال بانک‌ها می‌توانند خدماتی که به مردم ارائه می‌دهند و سپرده‌ای که مردم نزد بانک‌ها گذاشته‌اند را با هم مقایسه کنند که وضعیت چگونه است؟ به همین دلیل است که بنده معتقدم اگر قرار است خدمات بیشتری هم ارائه دهند باید با همین سرمایه کنونی انجام دهند.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این پرسش که دیدگاه عمومی مجلس درباره افزایش هزینه‌های بانکداری الکترونیک چگونه است؟ اظهار کرد: اگر قرار باشد چنین طرحی اجراء شود نیازمند تأیید نهادهایی همانند شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی است و قطعا مجلس هم  باید آن را تأیید کند و به نظرم دیدگاه کلی مجلس این است که  با افزایش هزینه‌ها مخالف است.

captcha