رقابت تعیین نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان برگزار شد
کد خبر: 1475246
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹

رقابت تعیین نمایندگان ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسابقه تعیین نماینده ایران در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان عصر امروز ۲۸ آبان‌ماه با حضور داوران بین‌المللی در سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا)، مسابقه انتخابی تعیین نماینده ایران در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان عصر امروز چهارشنبه 28 آبان‌ماه در سالن کنفرانس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و با حضور شش شرکت کننده در دو رشته قرائت و حفظ قرآن کریم برگزار شد.
بر همین اساس داوری این مسابقات را در رشته قرائت تحقیق قرآن ابوالفضل علامی در رشته وقف و ابتدا، محمدرضا ابوالقاسمی در رشته تجوید، محمد عباسی در رشته صوت و محمود لطفی‌نیا در رشته لحن برعهده داشتند. معتز آقایی در بخش حسن حفظ داوری مسابقات را برعهده گرفته بود. علی سرابی نیز به عنوان رئیس کمیته فنی حضور داشت.


در این مسابقات در رشته قرائت تحقیق علی قاسم‌آبادی، نفر اول قرائت در دوره بیست و هفتم جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، مجتبی بیگی، نفر دوم رشته قرائت تحقیق دوره بیست و هشتم جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان و وحید خزایی، نفر اول بیست و نهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور حضور داشتند.
در رشته حفظ کل نیز علیرضا فیضی، نفر اول بیست و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، حسن زرنوشه فراهانی، منتخب دوره بیست و هشتم مسابقات ملی قرآن دانشجویان کشور و محمدجواد محمدی‌مجد نفر اول بیست‌ و نهمین دوره مسابقات ملی دانشجویان کشور حضور داشتند.
در این مسابقات که در هر دو رشته به صورت قرنطینه برگزار شد، ابتدا شرکت‌کننده‌های رشته قرائت تحقیق مسابقه خود را برگزار کردند. قاری اول در این بخش مجتبی بیگی بود و بعد از آن نیز وحید خزایی اجرای خود را انجام داد، نفر سومی که در رشته قرائت به اجرای برنامه پرداخت نیز علی قاسم‌آبادی بود. در این رشته شرکت‌کنندگان آیات 32 تا آخر 44 سوره مبارکه کهف را تلاوت کردند.
در رشته حفظ کل نیز به ترتیب علیرضا فیضی، حسن زرنوشه فراهانی و محمدجواد محمدی‌مجد به اجرای برنامه حفظ خود پرداختند. در رشته حفظ از هر شرکت‌کننده سه سؤال پرسیده شد که این سؤالات از 10 جزء اول، دوم و سوم قرآن کریم انتخاب شده بود.

نتایج این مسابقات متعاقباً اعلام می‌شود.

گزارش تصویری را اینجا ببینید!

captcha