کارکرد مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان؛ بهبود وحدت از دست‌رفته میان مسلمین
کد خبر: 2612963
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
فیض بیان کرد:

کارکرد مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان؛ بهبود وحدت از دست‌رفته میان مسلمین

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا چهره ایران را به خوبی به دانشجویان حاضر در مسابقات بین‌المللی قرآن نشان دهیم، گفت: مهم‌ترین دستاورد این مسابقات، بازیابی وحدت از دست رفته بین‌ مسلمانان است.

مهدی فیض، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در مورد پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و کارکرد این مسابقات، گفت: با توجه به اینکه ایران در بین کشورهای اسلامی یک کشور غریب است و رسانه‌ها اجازه نداده‌اند وضعیت واقعی ایران به اطلاع ملت‌های مسلمان برسد، برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن و حضور دانشجویان مسلمان سایر ملل در ایران اسلامی، فرصت مغتنمی است.

شرکت‌کننده‌ها در مسابقات با واقعیات موجود در ایران آشنا می‌شوند
وی افزود: حضور این دانشجویان به عنوان نماینده‌های کشورهای مختلف باعث خواهد شد تا این نماینده‌ها با واقعیت‌‌های ایران آشنا شده و از نزدیک، امنیتی که در ایران وجود دارد و رشد و پیشرفت‌هایی که در سایه انقلاب اسلامی به دست آمده است، ببینند و با آن آشنا شوند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: این افراد با دیدن بهایی که به قرآن در ایران اسلامی داده می‌شود و نیز رشد فرهنگ قرآنی در کشورمان به این قضیه پی خواهند برد که در ایران اسلامی جریاناتی فراتر از تبلیغات رسانه‌های غربی وجود دارد و به یقین خواهند رسید و این یقین در دل آنها ماندگار خواهد شد.
فیض با بیان اینکه انتقال فرهنگ در حاشیه برگزاری این مسابقات مسئله مهمی است که شکل می‌گیرد، اظهار کرد: هر کدام از دانشجویان حاضر در این مسابقات به عنوان سفیران فرهنگی، عامل انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی برای اطرافیان خود خواهند بود، علاوه بر این، مسائل و محتواهایی که در حاشیه مسابقات برای متسابقان در نظر گرفته خواهد شد، می‌تواند به جریان این انتقال فرهنگی کمک کند.
وی بیان کرد: در کنار رقابت‌ها، طرح مسائل معرفتی مناسبی نیز در نظر گرفته خواهد شد که خواهد توانست مسائل روز جهان اسلام خصوصاً تفرقه‌ای که به وسیله تفکرات داعشی در جهان اسلام ایجاد شده است تا حدی اصلاح کند و فضای وحدت و اعتماد به آیین اسلام را در بین کل دنیا ایجاد کند.

وحدت مسلمانان؛ کارکرد مسابقات در شرایط فعلی
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در ادامه در پاسخ به این سؤال که مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در شرایط فعلی چه کارکردی می‌تواند داشته باشد، گفت: مهم‌ترین کارکرد این مسابقات در شرایط فعلی، می‌تواند ایجاد وحدت در بین مسلمانان باشد. با توجه به اینکه جریانات فرقه‌ای وحدت موجود را از بین برده‌اند این مسابقات می‌تواند وحدت از بین رفته را تا حدودی بهبود بخشد.
فیض در پایان با تأکید بر اینکه ایجاد وحدت مهم‌ترین دستاورد مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان خواهد بود، اظهار کرد: دست اندرکاران برگزاری مسابقات تمام تلاش خود را برای ایجاد محتواهای لازم جهت بهبود بخشی از وحدت اسلامی به عنوان دستاورد این مسابقات به کار خواهند بست.

یادآوری می‌شود، پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان طی 11 تا 14 دی ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

captcha