اعلام فراخوان مرحله مقدماتی مسابقات جلسات قرآن در مناطق1 تا 3 تهران
کد خبر: 2620546
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱

اعلام فراخوان مرحله مقدماتی مسابقات جلسات قرآن در مناطق1 تا 3 تهران

گروه فعالیت‌های قرآنی: فراخوان مرحله مقدماتی دومین دوره مسابقات جلسات قرآن شهر تهران در مناطق یک، دو و سه اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فراخوان مرحله مقدماتی دومین دوره مسابقات قرآن ویژه جلسات قرآن شهر تهران در پهنه شمال تهران و مناطق یک، دو و سه اعلام شد.

این مسابقات در رشته‌های حفظ پنج جزء پیوسته، قرائت تحقیق، صحیح‌خوانی سوره‌های انبیاء و مؤمنون برگزار می‌شود. علاقه‌مندان تا 15 دی‌ماه می‌توانند جهت ثبت نام به فرهنگ‌‌سرای ملل و امام(ره) و خانه فرهنگ عظیمی، مساجد، جلسات و مؤسسات قرآن و مراکزی که در این مناطق هستند، مراجعه کنند.

این مسابقات در دو گروه سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال به تفکیک بانوان و آقایان، 18 و 19 دی‌ماه از ساعت 9-16 در سطح شهر تهران برگزار می‌شود و نتایج مرحله مقدماتی 20 تا 24 د‌ی‌ماه از سوی فرهنگ‌سرای قرآن اعلام می‌شود.

داوران و کارشناسان این مسابقات در مرحله مقدماتی از سوی فرهنگ‌سرای قرآن اعزام، همچنین مکان برگزاری مسابقات متعاقباٌ اعلام می‌شود و مسابقات به صورت سراسری در سطح شهر تهران و با حمایت سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، حفظ پنج جزء پیوسته، قرائت تحقیق کل قرآن ویژه شاگردان ممتاز و باتجربه جلسات و صحیح‌خوانی سوره‌های انبیاء و مؤمنون ویژه شاگردان فعال و در حال رشد که لااقل در حد ترتیل بتوانند قرائت کنند در نظر گرفته شده است.

به نفرات برگزیده اول تا سوم این مرحله نیز به ترتیب مبلغ 700 هزار ریال، 600 هزار ریال، 500 هزار ریال و به نفرات چهارم تا دهم مبلغ 200 هزار ریال به همراه یک هدیه فرهنگی از طرف فرهنگسرای ملل اهدا می‌شود.

مسابقات نهایی نیز دوم بهمن‌ماه توسط فرهنگ‌سرای قرآن انجام می‌شود و مراسم اختتامیه این مسابقات نیز 9 بهمن‌ماه مصادف با ولادت امام حسن عسکری(ع) برگزار می‌شود.

همچنین علاقه‌مندان می‌توانند جهت بدست آوردن اطلاعات بیشتر با فرهنگ‌سرای ملل با شماره 22204453 داخلی 110، خانه فرهنگ دکتر عظیمی به شماره 22744560 و فرهنگ‌سرای امام(ره) به شماره 26123630 تماس بگیرند.

captcha