برپایی مسابقات جلسات قرآن آغاز راه حمایت است
کد خبر: 2771340
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۰
علی‌اکبر توپچی:

برپایی مسابقات جلسات قرآن آغاز راه حمایت است

گروه فعایت‌های قرآنی: رئیس فرهنگ‌سرای قرآن گفت: برپایی مسابقات جلسات قرآن آغاز راه است تا هدف اصلی که حمایت و پشتیبانی از این جلسات است، محقق شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن در آیین اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن ویژه جلسات قرآن شهر تهران که روزگذشته، هفتم بهمن‌ماه در تالار شهید آوینی فرهنگ‌سرای بهمن برگزار شد، به سخنرانی پرداخت.
وی ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه، گفت: این مسابقات به همت و تلاش ارزشمند همکاران در سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری رقم خورده است.
توپچی اظهار کرد: جلسات قرآن خانگی جوهر ماهیت دینی، فرهنگی و قرآنی نظام ما را رقم زده است و بسیاری از فعالیت‌ها در مباحث دینی و فرهنگی در جلسات قرآن بوده است.
رئیس فرهنگ‌سرای قرآن تأکید کرد: با وجود اینکه در دهه‌های اول انقلاب اسلامی، شاهد رشد و شکوفایی جلسات قرآنی بوه‌ایم اما به دلایلی و متأسفانه روند جلسات اساتید قرآن روبه افول گذاشته است.
وی بیان کرد: نهادها و سازمان‌های قرآنی باید همت بیشتری را نسبت به جلسات قرآنی داشته باشند و اساتید قرآنی در شهر تهران و سراسر میهن ما مبلّغان دین بوده و هستند وبدون هیچ چشم‌داشتی و هیچ گونه توقعی، خط شکن جبهه‌های فرهنگی کشور بوده‌اند.
توپچی با تأکید بر اینکه نباید از جلسات قرآن واساتید آن غافل بود، ادامه داد: جلسات متعددی را با پیشکسوتان و مسئولان ذیربط داشتیم تا اینکه شورای سیاستگذاری این مسابقات تشکیل شد و شروع به کار کرد.
رئیس فرهنگ‌سرای قرآن بیان کرد: با همفکری اساتید و پیشکسوتان قرآنی و سایر مسئولان این مسابقات برگزار شد، اما این مسابقات آغاز راه است و آن هم آغازی پررنگ و پرهیجان است تا ان‌شاءالله هدف اصلی که حمایت و پشتیبانی جلسات قرآنی شهر تهران است، محقق شود.
توپچی اضافه کرد: در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات دو هزار و 878 نفر از بانوان و آقایان در دو مقطع سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال در سه رشته قرائت تحقیق، ترتیل(صحیح‌خوانی) و حفظ 5 جزء پیوسته قرآن باهم به رقابت پرداختند که با داوری 60 نفر از داوران قرآنی کشور محقق  شد.
وی با اشاره به اینکه مرحله مقدماتی در شش مرکز از مراکز سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران برگزار شد، اضافه کرد: رئیس فرهنگ‌سرای قرآن از این تعداد 216 نفر به مرحله نهایی که سوم بهمن‌ماه به میزبانی فرهنگ‌‌سرای قرآن برگزار شد، راه یافتند که در نهایت و با توجه به گفته داوران که رقابت تنگاتنگی بود، 36 نفر حائزین رتبه برتر شدند.
رئیس فرهنگ‌سرای قرآن ادامه داد: از اساتید قرآنی خواهشمند هستم که ارتباط با فرهنگ‌سرای قرآن ادامه داشته باشد زیرا به زودی جلسه‌ای را ویژه اساتید قرآنی خواهیم داشت تا کمی به آسیب‌شناسی جلسات قرآن بپردازیم.
وی با تأکید بر اینکه آسیب‌شناسی جلسات قرآن نیازمند همفکری، همیاری اساتید قرآنی و مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مرتبط است، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم از این طریق، گام مؤثری در راستای حمایت و پشتیبانی کردن از جلسات قرآن برداریم.
توپچی در پایان از مدیران سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری در مناطق 22 گانه تهران تشکر و قدردانی کرد.

گزارش تصویری مسابقات جلسات قرآن شهر تهران

مطالب مرتبط
captcha