دومین مسابقات جلسات قرآن شهر تهران پایان یافت
کد خبر: 2771319
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۶
عصر امروز؛

دومین مسابقات جلسات قرآن شهر تهران پایان یافت

گروه فعایت‌های قرآنی: اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن ویژه جلسات قرآن شهر تهران، عصر امروز، هفتم بهمن‌ماه در فرهنگ‌سرای بهمن‌ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آئین اختتامیه دومین دوره مسابقات قرآن ویژه جلسات قرآن شهر تهران، عصر امروز، هفتم بهمن‌ماه در تالار شهید آوینی فرهنگ‌سرای بهمن برگزار شد.
این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، احمد مسجد‌جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن و با حضور مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران و معاون شهرداری تهران و پیشکسوتان، اساتید، حافظان و قاریان همراه بود.


آئین اختتامیه با تلاوت هادی چارقلو، نفر اول رشته قرائت تحقیق بالای 16 سال آغاز شد و سپس سرود جمهوری اسلامی پخش شد. در ادامه عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان به اجرای برنامه پرداخت و سپس گروه تواشیح قدر در منقبت حضرت پیامبر(ص) اجرای برنامه کرد.
در ادامه حنانه خلفی، حافظ خردسال به ارائه محفوظاتش و قرائت صلوات خاصه حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) پرداخت. سپس در راستای اعلام بیزاری نسبت به اهانت صورت گرفته به نبی مکرم اسلام و تجدید میثاق با حضرت پیامبر اکرم(ص) نوای «لبیک یا رسول الله» طنین‌انداز شد.
همچنین کلیپی درخصوص روند برگزاری دومین دوره مساباقت قرآن ویژه جلسات قرآن شهر تهران از مرحله مقدماتی تا نهایی پخش شد. در ادامه نیز تصاویری از جلسات قرآن شهر تهران با حضور اساتید و پیشکسوتان قرآن که به همت فرهنگ‌سرای قرآن تهیه شده بود، به نمایش گذاشته شد.


سپس علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن به سخنرانی پرداخت و گفت: در مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات دو هزار و 878 نفر از بانوان و آقایان در دو مقطع سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال در سه رشته قرائت تحقیق، ترتیل(صحیح‌خوانی) و حفظ 5 جزء پیوسته قرآن باهم به رقابت پرداختند.
وی اضافه کرد: از این تعداد 216 نفر به مرحله نهایی که سوم بهمن‌ماه به میزبانی فرهنگ‌‌سرای قرآن برگزار شد، راه یافتند که در نهایت و با توجه به گفته داوران که رقابت تنگاتنگی بود، 36 نفر حائزین رتبه بر شدند.
در ادامه احمد مسجد‌جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن بیان خیر مقدم به حاضران و ابراز خرسندی از این تلاش ارزشمند و گسترده، گفت: شهر تهران نیز سزاوار این تلاش است.
وی ادامه داد: نیت پاکی در شکل‌گیری‌ تهران وجود داشته است و این استمرار صفای باطن بنیان‌گذاران این شهر را هنوز هم شاهد هستیم، تهران تنها شهری است که هنگامی که به دور آن برج و بارو کشیدند و از یک روستای کهن تبدیل به شهر شد یکی از دقت‌های ویژه در نگاه به شهرسازی آن وجود داشت.
مسجد‌جامعی تصریح کرد: این دقت ویژه نیز آن بود که به تعداد سوره‌های قرآن کریم برای این شهر برج و بارو ساختند و در هریک از اینها سوره‌ای از قرآن را نهادند و ما تقریبا با فاصله 10 سال در مشهد هم چنین برج و بارویی را سراغ داریم، اما چنین روایتی درباره برج و باروی جای دیگری غیر از تهران گفته نشده است.


سپس محمدمهدی بیگی، نفر اول این دوره از مسابقات در مقطع زیر 16 سال به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت و در ادامه حجت‌الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران به سخنرانی کرد.
وی با تأکید بر اینکه رشد مشکلات و معضلات جامعه بیشتر از رشد جمعیت است، بیان کرد: مثلا یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه، اعتیاد است که نگران‌کننده شده، چنانکه رشد طلاق از رشد ازدواج پیشی گرفته است و همچنین سایر مشکلات در حوزه‌های رفتاری و خلقی با یک شیب خزنده‌ای ایجاد نگرانی می‌کند.
در ادامه محمدرضا پورزرگری، قاری بین‌المللی کشورمان به قرائت بیانیه هیئت داوران دومین دوره مسابقات قرآن ویژه جلسات قرآن شهر تهران پرداخت.
تجلیل از دو نفر از پیشکسوتان قرآنی کشورمان مرحوم ابراهیم پورفرزیب(استاد مولایی) و سیدمحسن موسوی‌بلده و همچنین اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی به 36 نفر از منتخبان این دوره از مسابقات پایان‌بخش این برنامه معنوی بوده است.

گزارش تصویری مراسم اختتامیه مسابقات جلسات قرآن شهر تهران

مطالب مرتبط
captcha