هفته وحدت اتحاد مسلمانان جهان اسلام را تقویت می‌کند
کد خبر: 2673265
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳

هفته وحدت اتحاد مسلمانان جهان اسلام را تقویت می‌کند

گروه هنر: فرماندار دهگلان گفت: هفته وحدت اتحاد را در جهان اسلام تقویت کرده و باعث همدلی و یکپارچگی میان مسلمانان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، یحیی نظری، فرماندار دهگلان امروز، 15 دی ماه در مراسم جشن میلاد پیامبر(ص)، در روستای باشماق شهرستان دهگلان با اشاره به اینکه اسلام یکی از مهم‌ترین ادیان توحیدی است، اظهار کرد: اصل و ریشه اسلام بر اتحاد میان بنا نهاده شده است و در هفته وحدت اهداف و و روش‌های جهان اسلام به دنیا ارائه داده می‌شود.
وی با اشاره به تلاش برخی گروهک‌ها و افراد برای دامن زدن به اختلافات بین تسنن و تشیع افزود: اسلام‌گرایان به ظاهر مسلمان از تمام توان خود برای دامن زدن به این اختلافات استفاده می‌کنند و گاهی نیز افرادی با ناآگاهی در این راه برای ایجاد تفرقه تلاش می‌کنند.
فرماندار دهگلان بیان کرد: تحقق وحدت اسلامی یکی از دغدغه‌های اصلی امام راحل بود به همین خاطر به این مهم اقدام کردند که این امر باعث تقویت و استحکام وحدت شیعه و سنی شد.
وی اعلام کرد: در این عصر که دشمنان اسلام گاهی در لباس شیعه علیه اهل سنت و گاهی در لباس سنی علیه اهل تشیع دست به فجیع‌ترین جنایات می‌زنند و تلاش می کنند ریشه اسلام را بخشکانند و هدف اصلی آنان فقط نابودی اصل و ریشه اسلام است.
نظری یادآور شد: ما مسلمانان باید با الگو گرفتن از روش و منهج پیامبر(ص) تلاش کنیم که اتحاد و یکدلی را درمیان جامعه گسترش دهیم و نگذاریم کسانی به اسم اسلام و مسلمان آیین اسلامی را مورد تهاجم خود قرار دهند.

captcha