تشکیل مجمع تقریب مذاهب؛ گامی در راستای وحدت اسلامی
کد خبر: 2673283
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد:

تشکیل مجمع تقریب مذاهب؛ گامی در راستای وحدت اسلامی

گروه اجتماعی: تشکیل مجمع تقریب بین مذاهب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان دهنده اهمیت موضوع بوده و زمینه گفت‌‌وگوی اندیشمندان اسلامی را هموارتر کرده است و همین امر باعث شد تا گام مؤثری در خصوص وحدت اسلامی برداشته شود.

حجت‌الاسلام داود چمانی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، تصریح کرد: هفته وحدت نماد انسجام و اتحاد اسلامی بین همه مسلمانان جهان و از برکات نظام اسلامی است.

وی اظهارکرد: اولین منادی وحدت وجود با برکت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد(ص)بود که در مدینه بین مهاجر و انصار عقد برادری و اخوت بست و سنگ زیرین بنای اتحاد و همبستگی اسلامی را نهاد و ارزش های اسلامی و اتحاد را جانشین افکار جاهلی و پوچ کرد.

چمانی تصریح کرد: وحدت اسلامی قوی‌ترین عامل توانمندی و اقتدار امت اسلامی است و بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران این هفته را به‌عنوان هفته وحدت نامگذاری کرد تا مسلمانان، همدلی و یکپارچگی خود را حفظ کرده و مراقب نقشه‌ها و ترفندهای دشمنان اسلام باشند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان، ادامه داد: تفرقه و ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و تأسیس جریان‌های منحرف به نام دین و اسلام از نقشه‌های شوم استعمار برای تضعیف جوامع اسلامی است که لازم است امت اسلامی بیداری خود را حفظ کند و فریفته افکار ضد دینی غرب و صهیونیزم بین‌المللی شود.

وی اظهار کرد: تشکیل مجمع تقریب بین مذاهب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نشان دهنده اهمیت موضوع بوده و زمینه گفت‌‌وگوی اندیشمندان اسلامی را هموارتر کرده است و همین امر باعث شد تا گام مؤثری در خصوص وحدت اسلامی برداشته شود.

چمانی اضافه کرد: وحدت باید براساس آموزه‌های وحیانی و با محوریت ولایت و رهبری الهی باشد و همه مسلمانان از یک مرکز و از یک منبع نور هدایت را اقتباس کنند که در عصر حاضر آن کس که بتواند این وظیفه خطیر را عهده دار باشد ولی فقیه است که منادی وحدت و انسجام بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی است.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: اتحاد و الفت، تعالی امت اسلامی، اقتدار و شوکت و پیوند ایمانی از ثمرات ارزشمند وحدت بین مذاهب اسلامی و دوری از تفرقه است و نباید از آن غفلت شود که غفلت مایه شکست و موجب از بین زفتن شوکت و اقتدار مسلمین است.

captcha