پایبندی به شعائر و ارزش های دینی از مؤلفه‌های وحدت‌بخش جوامع اسلامی است
کد خبر: 2673378
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کارشناس ارشد علوم سیاسی استان مرکزی:

پایبندی به شعائر و ارزش های دینی از مؤلفه‌های وحدت‌بخش جوامع اسلامی است

گروه اجتماعی: حرکت در مسیر پیامبر(ص)، سیره اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، پایبندی به شعائر و ارزش‌های دینی و معنوی است از دیگر مؤلفه‌های وحدت‌بخش جامعه اسلامی است.

قاسم فراهانی، کارشناس ارشد علوم سیاسی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و خجسته زادروز نبی‌ مکرم اسلام، گفت: حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) پیام آور مهر و محبت بودند؛ لذا مانیز باید در این راستا از ایشان الگو گرفته و بر وحدت و انسجام هرچه بیشتر شیعه و سنی بیفزاییم.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام همواره درصدد هستند تا بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند، اضافه کرد: دشمنان گروهک‌هایی همچون داعش، النصره و القاعده را ایجاد کردند تا با خواندن آیه‌های مقدس قرآن مجید اقدام به بریدن سر انسان‌های بی‌دفاع و تجاوز به ناموس مردم می‌کنند.

فراهانی، هفته وحدت را هفته‌ای مبارک برای ایجاد همدلی برادران شیعه و سنی و عامل وحدت، همبستگی و اتحاد بیشتر بین مسلمانان جهان عنوان کرد و گفت: خداوند متعال مؤلفه‌های وحدت را در کلام وحی بیان فرموده و جوامع بشری را به این مهم ترغیب می‌کند.

وی در ادامه گفت: حرکت در مسیر پیامبر(ص)، سیره اهل‌بیت(ع)، پایبندی به شعائر و ارزش‌های دینی و معنوی است از دیگر مؤلفه‌های وحدت بخش جامعه اسلامی است.

فراهانی، فرمایش امام خمینی(ره) در خصوص وحدت که می‌فرمایند؛ مبحث شیعه و سنی در کار نیست همه باهم برادریم را یاد آور شد و افزود: ایشان در جایی دیگر فرمودند؛ مسلمین باید ید واحده باشند و بر ضد همه ستمگران قیام کنند؛ چراکه اصولاً دعوت به اسلام دعوت به وحدت است.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی در پایان، شیعه و سنی باید خود را متحد کنند که در راه نزدیک کردن فرق اسلامی به یکدیگر بکوشند و از محبت و تعامل برادرانه به یکدیگر حراست و پشتیباتنی کند را از فرمایشات رهبرفرزانه انقلاب عنوان کرد و گفت: معظم‌له در ادامه سخنان خویش اذعان داشتند که اگر ما می‌گوییم شیعه و سنی کنار هم قرار بگیرند یعنی شیعه شیعه بماند و سنی هم سنی بماند.

captcha