از دستگیری ده‌ها تروریست داعشی تا رسیدن آمار شهدا و زخمی‌ها به بیش از ۲ هزار نفر
کد خبر: 3095696
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
دوازدهمین روز تجاوز عربستان به یمن /

از دستگیری ده‌ها تروریست داعشی تا رسیدن آمار شهدا و زخمی‌ها به بیش از ۲ هزار نفر

گروه بین‌الملل: دستگیری ده‌‌ها تروریست داعشی در یمن، هشدار حزب‌الله لبنان نسبت به ادامه حملات رژیم آل‌سعود، رسیدن آمار شهدا و زخمی‌ها به بیش از ۲ هزار نفر و تظاهرات گسترده در یمن و دیگر کشورها علیه تجاوزگری عربستان از آخرین اخبار و تحولات یمن است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الیمن الیوم»، همزمان با تجاوز نظامی عربستان به یمن، منابع خبری این کشور از دستگیری ده‌ها تروریست داعش در این کشور خبر دادند.
نیروهای جنبش انصارالله یمن، 35 تن از اعضای داعش را که وارد این کشور شده بودند، دستگیر کردند.
تروریست‌های داعش در خیابانی در شهر صنعا پایتخت این کشور در عملیاتی با همکاری نیروهای امنیتی و کمیته‌های مردمی وابسته به جنبش انصار الله دستگیر شدند.
تحقیقات به‌عمل آمده از بازداشت‌شدگان حاکی است که 25 نفر از آن‌ها اتیوپیایی، یک نفر فرانسوی، یک انگلیسی، یک روسی، یک سریلانکایی، دو سومالیایی و یک تاجیکستانی، یک قزاقستانی و دو تانزانیایی هستند.
تظاهرات گسترده در یمن و دیگر کشورها علیه عربستان
مردم یمن، بحرین، فلسطین، انگلیس و آمریکا در اعتراض به تجاوز عربستان سعودی به یمن تظاهرات کردند.
همزمان با ادامه حملات عربستان سعودی به مناطق مختلف یمن هزاران نفر از شهروندان این کشور علیه عربستان سعودی تظاهرات کردند.
شهروندان یمنی با سردادن شعارهایی کشتار مردم بی‌گناه کشورشان را درحملات جنگنده‌های سعودی به شدت محکوم کردند.
در برخی شهرهای فلسطین از جمله رام‌الله نیز تجمعاتی اعتراض‌آمیز علیه حملات جنگنده‌های آل سعود به یمن برپا شد.
همچنین در مقابل سفارت عربستان در لندن و مقر سازمان ملل متحد در نیویورک عده‌ای با در دست داشتن پلاکاردهایی تجاوز عربستان به یمن را محکوم کردند.
در بحرین و دیگر شهرهای انگلیس نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد
ادامه حمله رژیم عربستان به یمن به نفع جهان اسلام نیست
پایگاه اطلاع‌رسانی «النشره» گزارش داد: هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان طی سخنانی در مراسمی در شهر «بنت جبیل» لبنان با اشاره به تجاوزات آل‌سعودی به یمن از رژیم حاکم در عربستان خواست خوب بیندیشد و بداند که ادامه دادن این اشتباه نه به نفع این رژیم و نه به نفع جهان عربی و اسلامی است.
وی افزود: هر انسان عاقلی درک می کند که این جنگ به نفع عربستان سعودی نیست و باید این جنگ هرچه سریعتر و بدون هیچ شک و تردیدی متوقف شود زیرا حمله به نیروهای ارتش یمن و انصارالله و کمیته‌های انقلاب مردمی در یمن که با القاعده می جنگند کار درستی نیست. عربستان سعودی باید مشخص کند که آیا طرفدار القاعده است و خود آن را به‌وجود آورده یا ضد آن است. اگر ضد القاعده است پس چرا هواپیماها و موشک‌هایش را علیه ارتش و ملت یمن که با القاعده می‌جنگند به کار گرفته است؟
شیخ صفی‌الدین افزود: کاری که عربستان سعودی انجام می‌دهد براساس سیاستی مدون است و رویداد غیرمترقبه‌ای نیست. زیرا عربستان سعودی در سوریه و عراق نیز همین کار را انجام می‌دهد و این اشتباه بزرگی است و نشان‌دهنده وجود عقلی ناقص و منطقی عقیم است که در طول دهه‌های گذشته هیچگاه نتیجه نداشته است.
وی افزود: تجاوز ظالمانه عربستان سعودی به یمن و حمله به مردم این کشور با هواپیما و موشک نسخه کثیفی از تجاوزات مذبوحانه اسرائیل به لبنان و مقاومت لبنان است. همانطور که اسرائیل در لبنان و در برابر مقاومت و ملت لبنان شکست خورد مردم یمن نیز نسخه کثیف اسرائیل را شکست خواهند داد.
بیش از2 هزارکشته و زخمی در تجاوز سعودی به یمن
پایگاه خبری العالم گزارش داد: سازمان‌های حقوقی یمنی، با اعلام آمار موثق از قربانیان تجاوز هوایی عربستان سعودی، کشتار غیرنظامیانِ بی دفاع را محکوم کردند.
مسئولان سازمان‌های حقوقی یمنی در کنفرانس مطبوعاتی که در صنعا برگزار شد، گزارشی موثق از شمار قربانیان تجاوز سعودی به یمن ارائه داده و تاکید کردند که شمار زیادی از 850 کشتۀ این تجاوز، زنان، کودکان و سالمندان بودند.
این سازمان‌ها همچنین تاکید کردند که پس از تهیۀ اسناد و مدارک لازم، گزارشی موثق از استفادۀ عربستان سعودی از سلاح‌های ممنوعه به دادگاه‌های بین‌المللی ارائه خواهند داد.
ارائه گزارش موثق از تعداد کشته‌ها، پس از حمله هوایی به منطقه «بنی مطر» صورت گرفت، که شمار زیادی کشته برجا گذاشت. پس از این تجاوز، سازمان «بیت الحریه» یمن با مشارکت سازمان‌های حقوقی و نهادهای مردم نهاد، طرح ارائه آمار رسمی و موثق از تعداد تلفات تجاوزات سعودی به یمن را ارائه کردند.

مطالب مرتبط
captcha