بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن امروز افتتاح می‌شود
کد خبر: 3318140
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
با شعار «همدلی در پرتو قرآن کریم»؛

بیست‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن امروز افتتاح می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم افتتاحیه بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن عصر امروز سوم تیرماه با حضور وزیر ارشاد، استاندار و شهردار تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاحیه بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن عصر امروز سوم تیرماه در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.
در این مراسم علاوه بر علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از معاونان وی،‌ سیدحسین هاشمی، استاندار و محمدباقر قالیباف، شهردار تهران به همراه اعضای شورای اسلامی شهر تهران، همچنین مدیران بخش‌های نمایشگاه و فعالان قرآنی کشورمان نیز حضور خواهند داشت. این مراسم از ساعت 18:30 آغاز می‌شود.
بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن، امسال که برای اولین بار 20 روزه خواهد بود در باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برگزار می‌شود. ساعت بازدید از این نمایشگاه 19 تا 24 اعلام شده است. 

برزین ضرغامی، دبیر بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن طی نشستی خبری با اعلام شعار این دوره یعنی «همدلی در پرتو قرآن کریم» به این موارد اشاره کرد که سال گذشته فضای باغ موزه دفاع مقدس از لحاظ مسقف بودن دچار محدودیت بود و صرفاً برخی از محصولات قرآنی ویژه و مهم عرضه شد، اما امسال با توجه به اینکه باغ کتاب به مجموعه فرهنگی عباس‌آباد افزود شده است، نمایشگاه قرآن در این دو باغ برگزار می‌شود و وسعت برای عرضه محصولات بیشتر شده است. باغ کتاب دارای بیش از هشت هزار فضای مسقف در دو طبقه است که بخش‌های که نیاز به فضای سالنی داشت در این بخش استقرار یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران در ادامه با اشاره به همکاری و هماهنگی‌ها با شهرداری تهران اظهار کرد: امسال نیز این مشارکت ادامه دارد و تا الان همکاری خوبی وجود داشته است. بودجه نمایشگاه امسال سه و نیم میلیارد تومان بوده که قطعاً نصف سال گذشته و یک چهارم سال‌های قبل بوده است. شهرداری نیز هیچ حمایت مالی از نمایشگاه نداشته و تنها حمایت پشتیبانی داشته است. گزارش نشست خبری را اینجا ببینید.
بخش بین‌الملل، بخش حوزوی، ‌بخش مکتوب، ‌بخش دانشگاهیان،‌ بخش رسانه‌های دیجیتال، بخش کودک و نوجوان،‌ آموزش و پرورش، نهادها و مؤسسات مردم نهاد، بخش هنر و میراث فرهنگی، بخش فروش، عفاف و حجاب و ... از جمله بخش‌های این دوره از نمایشگاه قرآن است.

برای آشنایی با بخش‌های مختلف نمایشگاه اینجا کلیک شود.

مطالب مرتبط
captcha