نشست تخصصی فعالان و نخبگان قرآنی در افق ۲۰۱۷ در نمایشگاه قرآن مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3321434
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
با حضور حمید محمدی؛

نشست تخصصی فعالان و نخبگان قرآنی در افق ۲۰۱۷ در نمایشگاه قرآن مشهد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: نشست تخصصی فعالان و نخبگان قرآنی در افق ۲۰۱۷ با محوریت بررسی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و ایده‌های قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برگزار می‌شود.

محمدکاظم دبیری، معاون طرح و برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: نشست تخصصی فعالان و نخبگان قرآنی در افق 2017 با محوریت بررسی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و ایده‌های قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این نشست با حضور فعالان قرآنی در 10 تیرماه، بیان کرد: این نشست با حضور حجت‌‌الاسلام حمید محمدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور پژوهشی و رئیس شورای گسترش فرهنگ قرآنی کشور برگزار می‌شود.

دبیری با اشاره به اینکه به دنبال این بودیم تا نشست‌های مقدماتی را در زمینه مشهد 2017 برگزار کنیم، عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد سبب شد مهمانانی را از 51 کشور دعوت کرده و به برنامه‌ریزی برای مشهد 2017 بپردازیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام اظهار کرد: اجلاس‌هایی برای زمینه‌سازی و استفاده از ظرفیت مشهد در سال 2017 برای توسعه و ترویج اسلام برگزار خواهد شد.

مسئول دبیرخانه ستاد هماهنگی مشهد 2017 به تشکیل شورای هماهنگی برنامه‌های مشهد 2017 با ریاست استاندار خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین اهداف در سال 2017 معرفی توانمندی‌های مختلف در حوزه معارف قرآنی، علوم، فناوری و اطلاعات است که ظرفیت‌سازی جدید در مراودات بین‌المللی به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه نقاط مشترک فرهنگی زیادی میان مسلمانان کشورهای مختلف داریم، ادامه داد: خروجی برگزاری نشست برای مشهد 2017 باعث استفاده از ظرفیت نخبگان و فعالان قرآنی می‌شود.

معاون طرح و برنامه‌ریزی ارشاد خراسان رضوی به دسته‌بندی نظرات در خصوص مشهد 2017 تأکید کرد و گفت: با همکاری ادارات، سازمان‌ها، مراکز فرهنگی، هنری و علوم قرآنی باید ابتدا به جمع‌بندی در خصوص مشهد 2017 برسیم سپس تصمیم‌گیری در این زمنیه انجام دهیم.

captcha