افتتاح هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در تهران
کد خبر: 3344605
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

افتتاح هشتمین اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در تهران

گروه بین‌الملل: هشتمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، صبح امروز، ۲۵ مرداد، با حضور اعضای اتحادیه در سالن همایش‌های صدا و سیما افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از محل برگزاری مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، این مراسم در ساعت 10 صبح با تلاوت آیاتی از قرآن مجید و سخنرانی حجت‌الاسلام علی کریمیان، مدیرکل اتحادیه، آغاز شد.
کریمیان در سخنرانی خود با اشاره به شعار این اجلاس یعنی «پیامبر رحمت؛ رسالت رسانه‌های مقاومت» گفت: این اجلاس با هدف بسیج رسانه‌ای برای زدودن تکفیر و خشونت و ناپاکی از چهره اسلام عزیز و ایستادگی در کنار مظلوم و مبارزه با ظالم برگزار می‌شود.
کریمیان ادامه داد: در این اجلاس، طرح‌های دشمن برای ارائه چهره غیرواقعی از اسلام و مسلمانان را بررسی می‌کنیم و تلاش ‌می‌شود به جهانیان نشان دهیم که پیامبر عظیم‌الشان اسلام، پیامبر رحمت برای همه بشریت است.
وی گفت: این اجلاس شامل مباحث منطقه‌ای و جهانی و مباحث تخصصی رسانه‌ای خواهد بود.
کریمیان افزود: در حاشیه اجلاس، برنامه‌های متعددی برگزار می‌شود، از جمله پنجمین نمایشگاه فن‌آوری رسانه که با هدف ارائه آخرین چرخه فن‌آوری رسانه، امنیت سیگنال‌رسانی و تعاملات رسانه‌ای امروز صبح، افتتاح شد.
وی در ادامه گفت: ششمین بازار فیلم اسلامی نیز با هدف ایجاد ساز‌ و کاری برای تولید محصولات رسانه‌ای با حضور 90 شرکت‌کننده و 800 اثر امروز افتتاح می‌شود.
کریمیان همچنین گفت: ششمین جشنواره اتحادیه با هدف ایجاد رقابت سالم برای تولیدات فاخر برگزار می‌شود و 600 اثر ارسال شده که در مراسم اختتامیه آثار برگزیده معرفی خواهند شد.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و ضرورت گسترش فضای مجازی، نخستین هم‌اندیشی فعالان مجازی با هدف تقویت جبهه رسانه‌ای افتتاح خواهد شد.
کریمیان عنوان کرد: افتتاح رسمی خبرگزاری یونیوز که 8 ماه است کار خود را به صورت آزمایشی آغاز کرده و هزاران گزارش ویدئویی، عکس و اثر مکتوب ارائه کرده و رونمایی از نشان «حلال مدیا» به عنوان نخستین برند تولیدات حلال و پاک از دیگر برنامه‌های جانبی این اجلاس است.
وی در پایان گفت: تجلیل از خانواده شهدای رسانه‌ای کشورهای عضو اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی نیز در مراسم اختتامیه انجام خواهد شد.

captcha