استفاده از قدرت مسلمانان علیه یکدیگر، فتنه جدید استکبار در منطقه
کد خبر: 3344620
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
علی اکبر ولایتی تأکید کرد:

استفاده از قدرت مسلمانان علیه یکدیگر، فتنه جدید استکبار در منطقه

گروه بین‌الملل: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل، استفاده از قدرت مسلمانان علیه یکدیگر را فتنه و طرح جدید آمریکا و استکبار در منطقه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، از محل برگزاری مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، علی اکبر ولایتی امروز، 25 مردادماه، طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این مجمع افزود: تجربه آمریکا از افغانستان و عراق به آن‌ها نشان داد که باید نیروهای خود را از کشورها خارج کنند زیرا تلفات زیادی دادند، تعداد زیادی را به شهادت رساندند و آخر هم مجبور به عقب‌نشینی شدند. آن‌ها به همین خاطر جنگ‌های نیابتی را به راه انداختند که در سوریه و یمن شاهد آن هستیم.
ولایتی تاکید کرد: سوریه حلقه مقاومت در برابر صهیونیست‌هاست و لذا به سوریه حمله کردند و تصور کردند به سرعت حکومت سوریه ساقط می‌شود، اما با لطف خدا سوریه 4 سال است که همچنان مقاومت می‌کند و امروز امیدواری به پایداری سوریه حتی بیش از زمان شروع حمله است.
وی افزود: آمریکا به سوریه حمله کرد، زیرا اگر حلقه مقاومت شکسته می‌شد به لبنان، عراق و دیگر کشورها سرایت می‌کرد و اهداف استکبار محقق می‌شد.
ولایتی ادامه داد: در یمن هم همین برنامه وجود دارد تا این کشور به دو قسمت تقسیم شود. این طرح جدید آمریکاست که چون از عراق بیرون رانده شدند، این روش را پیش گرفتند و جنگ نیابتی به راه انداختند یعنی مزدوران خود را به نیابت پیش فرستادند تا ضمن درگیر نکردن خود، اهدافشان را پیش ببرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سرعت تحولات سیاسی در قلب جهان اسلام طوری است که گاهی تحلیلگران هم از آن عقب می‌مانند، بنابراین اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی باید پیشتاز باشد و اگر پیش‌بینی نکنیم عقب می‌مانیم.
وی افزود: امروز استراتژی‌ها به صورت روزمره باید تغییر یابد به خصوص در منطقه ما، خط مشی‌ها باید روزانه بازنگری شوند و اصحاب رسانه باید مشعل‌داران پیشگویی و تفسیر و تبیین وقایع باشند تا در جهت روشنگری افکار عمومی بتوانند اقدام مؤثری داشته باشند.
ولایتی همچنین گفت: با توجه به تنوع رسانه‌ها، وسعت و کثرت و سرعت آن‌ها، بدون تردید یکی از ارکان مهم حکومت‌داری و حضور در جهان امروز داشتن رسانه‌های فعال و قدرتمند است.
وی افزود: در منطقه ما دامنه استکبار همچنان گسترش می‌یابد و این استکبار شامل محروم کردن جهان اسلام و جهان سوم است، پس ما باید خود در زمینه تجهیزات و اطلاع‌رسانی خودکفا شویم تا دامنه تحریم‌ها را بشکنیم.
وی بر اهمیت نقش رسانه‌های اسلامی تأکید کرد و گفت: رسانه‌های خبری غرب برخلاف جهان اسلام کار می‌کنند، به طوری که می‌بینیم هرگز علیه صهیونیست‌ها خبری نمی‌دهند و به صورت مرتب علیه مسلمانان سیاه‌نمایی می‌کنند.
ولایتی عنوان کرد: هرچند بضاعت ما نسبت به آن‌ها کم است، اما تفاوت آشکاری میان اصحاب رسانه اسلامی و رسانه‌های غربی وجود دارد که نهفته در آرمان‌های ماست. آرمان رسانه‌های اسلامی پیشبرد ارزش‌های اسلامی است و همین رمز موفقیت ماست که با اینکه زمان زیادی از عمر این اتحادیه نمی‌گذرد، اتفاقات خوبی افتاده است.

captcha