رسانه‌های جهان اسلام برای مقابله با هجمه رسانه‌ای غرب بسیج شوند
کد خبر: 3344663
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
نوری المالکی در مجمع اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی؛

رسانه‌های جهان اسلام برای مقابله با هجمه رسانه‌ای غرب بسیج شوند

گروه بین‌الملل: معاون رئیس جمهور عراق با اشاره به این که امت اسلام در معرض هجمه رسانه‌ای غرب قرار دارند، انسجام رسانه‌های اسلامی برای مقابله با این هجمه را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از محل برگزاری هشتمین مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، نوری المالکی امروز، 25 مردادماه، طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این مجمع که در سالن همایش‌های صدا و سیما افتتاح شد، با بیان این مطلب گفت: در ابتدا از اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی به خاطر برگزاری این اجلاس مهم تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی با تأ‌کید بر این که امت اسلام برای مقابله با دشمنان باید آماده و قدرتمند باشد، گفت: مسلمانان نیازمند کلمه قوی و صادق هستند.
نوری المالکی تصریح کرد: ما علاوه بر این اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های که یک نهاد بسیار مهم و ارزشمند است، نیازمند گام‌های دیگری هستیم تا با دشمنان خود مقابله کنیم، زیرا ما امروز در یک جنگ رسانه‌ای با دشمنان قرار داریم و بسیاری از رسانه‌های مغرض غربی امروز اسلام و مسلمانان را هدف قرار داده‌اند و امت اسلام امروز در معرض یک هجمه رسانه‌ای قرار دارد و تمامی رسانه‌های جهان اسلام باید برای مقابله با این هجمه بسیج شوند.
نوری المالکی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: عربستان سعودی لانه‌های تفکر تروریستی ـ افراطی را در همه منطقه و حتی اروپا و آمریکا کاشته است.
وی  با اشاره به این که عربستان سعودی در امور داخلی سوریه، عراق، بحرین و یمن مداخله می‌کند، گفت: اگر کشورهای دوست در کنار سوریه نمی‌ایستادند؛ دشمنان، شورای امنیت را به نفع خود به خدمت می‌گرفتند.
المالکی همچنین، تفکر صهیونیستی را همزاد تفکر وهابی دانست و گفت: باید خط و مشی تفکر وهابی و تکفیری را برای همگان رسوا کرد.
نخست وزیر سابق عراق با اشاره به ضرورت انسجام با نیازهای امت و مقابله با چالش‌ها گفت: باید با رسانه‌های تروریسم تکفیری که گروه‌های وهابی در پس پرده آن قرار دارند، مقابله کرد.
المالکی با تأکید بر ضرورت توسعه رسانه‌های کشورهای اسلامی گفت: باید برای ارتقا و پیشرفت حرفه‌ای در رسانه‌ها تلاش کرد.
وی افزود: مأموریت اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، افشای جنایت بزرگی است که در حق امت اسلامی در جریان است.
المالکی تأکید کرد: باید گفتمان رسانه‌ای متعهد را ارتقا بخشید، و ابزارهای اجرایی آن را نیز متناسب با حجم چالش‌ها ارتقا داد.
نوری المالکی ادامه داد: امت اسلامی نیازمند ابتکاراتی است که بیشتر با حجم چالش‌ها در منطقه همخوانی داشته باشد.
نخست وزیر سابق عراق اظهار داشت: رسانه‌های اسلامی باید در نشر کلمه صادق و ترویج فرهنگ دوستی و صلح‌آمیز تلاش کنند و توطئه‌های دشمنان امت اسلام که متأسفانه بخشی از آن‌ها از مزدوران داخل کشورهای اسلامی هستند ولی از دستورات غرب پیروی می‌کنند را خنثی کنند.
وی با تأکید بر این که امت اسلام نیازمند گام‌های بسیاری برای مقابله با این چالش‌ها هستند، ابراز امیدواری کرد که این اتحادیه اقدامات و گام‌های بیشتری در این راستا بردارد و در حقیقت گردهم آمدن ما در این اجلاس فرصتی برای اتحاد و انسجام امت اسلام است، زیرا هرکدام از حضار نماینده رسانه‌ای از کشورهای مختلف هستند.
نوری المالکی تصریح کرد: بدون شک هدف دشمنان ناکام خواهد بود، زیرا رسانه‌های ما هدفمند عمل می‌کنند و ما باید یکپارچه شویم و با این چالش‌ها مواجه کنیم.
وی در ادامه به وضعیت کنونی منطقه اشاره و تأکید کرد: چه کسی مسئول این همه خونریزی و کشتار است؟ چه کسی مسئول عملیات تخریبی در منطقه است؟ چه کسی برای ویرانی سوریه توطئه می‌چیند و عراق را ویران می‌کند و روحیه فرقه‌ای و طایفه‌ای را در آن کشور منتشر می‌کند؟ مسئول این ویرانی کسی جز عربستان و وهابی‌ها نیستند، بنابراین وظیفه رسانه‌های اسلامی اکنون کشف ومعرفی این جنایت برای مردم است.
وی در پایان عنوان کرد: رسانه‌های ما باید همراه با فن‌آوری‌های جدید باشند، اما اصول شرعی اسلامی را باید در رأس کار خود قرار بدهند و رسانه‌های اسلامی نباید گروه و فرقه خاصی تمرکز کند بلکه باید شامل تمامی گروه‌ها و مذاهب باشد.

captcha