جوانان از نماز لیلة‌الرغائب غافل نشوند/ پرواز به سوی رب با مرکب لیلةالرغائب
کد خبر: 3488530
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور تأکید کرد:

جوانان از نماز لیلة‌الرغائب غافل نشوند/ پرواز به سوی رب با مرکب لیلةالرغائب

کانون خبرنگاران نبأ: استاد حوزه علمیه نبی‌اکرم(ص) گفت: از جوانان عزیز می‌خواهم که از این فرصت الهی در این شب رویایی بهره‌مند شوند و بر معنویت خود بیفزایند و به کلام امام حسن عسکری(ع) توجه کنند که می‌فرمایند: «اِنَّ الوُصُولَ اِلَي اللهِ عَزَّوَجَلَّ سَفَرٌ لا يُدرَكُ اِلّا بِامتطاءِ اللَّيلِ» پرواز به سوی خدا امکان پذیر نخواهد بود مگر با مرکب راهوار شب و چه شبی بهتراز لیلة‌الرغایب.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی اسماعیل‌پور، استاد حوزه علمیه نبی‌اکرم(ص) تهران در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به فضیلت و برکات نماز لیلة‌الرغائب اشاره کرد.
وی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه پرخیر و برکت رجب‌المکرم به پیشگاه امت اسلامی به ویژه جوانان با ایمان و تقوی پیشه ایران عزیزمان سخن خود را در مورد عظمت لیلة‌الرغائب آغاز کرد.
این خطیب توانمند و محبوب تشریح کرد: اولین شب جمعه ماه رجب را لیلةالرغائب گویند شبی که خداوند متعال رغبت و توجه ویژه‌ای برای بخشش و آمرزیدن آنان به بندگان خود دارد.
استاد حوزه علمیه نبی‌اکرم(ص) ادامه داد: سید بن طاووس(ره) در کتاب اقبال حدیثی را از پیامبراکرم(ص) راجع به  اهمیت لیلة‌الرغائب و فضیلت‌های این شب و از جمله اعمال آن نماز دوازده رکعتی  نقل کرده است و آن بین نماز مغرب و عشاء خوانده می‌شود ولی اگر نتواند بین مغرب و عشاء بخواند از باب تسامح در ادله سنن می‌توان بعد از عشاء بخواند.


حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل‌پور به آثار فراوان این نماز اشاره و تشریح کرد: بخشش بسیاری ازگناهان و در شب اول قبر هم این نماز به بهترین صورت نمودار می‌شود و می‌گوید بشارت باد ترا که از هر شدت و سختی رها یافتی آمده‌ام مونس تو باشم و به هنگام دمیدن در صور(شیپور حیات) من سایه بر سرت می‌افکنم؛ البته روز پنج‌شنبه را باید روزه بگیرد تا معنویت او افزون باشد و گویا چونان ماه رمضان است و نماز را باخشوع بیشتری برگزار کند.
وی افزود: در فرهنگ مردم این شب به شب آرزوها مشهور است و چه زیباست  که تمام خواسته‌های مادی و معنوی خود را همگان در این شب از خدای متعال بخواهیم.
تأکید به خواندن نماز لیلة‌الرغائب
امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ستارخان گفت: من به عنوان یک بنده کوچک خداوند از جوانان عزیز می‌خواهم که از این فرصت الهی در این شب رویایی بهره‌مند شوند و برمعنویت خود بیفزایند و کلام امام حسن عسکری(ع) را توجه کنند که می‌فرمایند: « اِنَّ الوُصُولَ اِلَي اللهِ عَزَّوَجَلَّ سَفَرٌ لا يُدرَكُ اِلّا بِامتطاءِ اللَّيلِ» پرواز به سوی خدا امکان‌پذیر نخواهد بود مگر با مرکب راهوار شب و چه شبی بهتراز لیلة‌الرغایب.
وی ادامه داد: بهره‌مندی از این سه ماه با عظمت رجب، شعبان و رمضان است و به تعبیرحضرت حافظ نگویمت که همه ساله می پرستی کن/  سه ماه مِی خور و نُه ماه پارسا می باش. در این سه ماه از مِی معرفت و عشق و ایمان سرشار از شادی و نشاط شو و بقيه سال را با پارسایی و زهد و پاک دامنی بگذران.


حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور در پایان یادآور شد: در این شب پر فضیلت از همه دوستان می‌خواهیم که همه را یاد کنند و خصوصا  ما را در این شب از دعای خود فراموش نکنند و بهترین خواسته در این شب باعظمت، فرج امام عصر(عج)  و سلامتی برای  همه مردم به ویژه مسئولین مملکت خاصه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است.
*علیرضا برومند

مطالب مرتبط
captcha