تصرفات شیطان در انسان‌ها در قالب پایان‌نامه سطح سه حوزه بررسی شد
کد خبر: 3492951
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
صبح امروز در مشهد؛

تصرفات شیطان در انسان‌ها در قالب پایان‌نامه سطح سه حوزه بررسی شد

گروه اندیشه: ماهیت شیطان از دیدگاه قرآن کریم، محدوده قدرت و تصرفات تکوینی شیطان از منظر قرآن کریم، محدوده اختیارات و تصرفات شیطان در کتاب مقدس و نگاهی تطبیقی به قرآن کریم و کتاب مقدس در موضوع قلمرو تصرف شیطان در قالب پایان‌نامه سطح سه حوزه علميه خراسان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم دفاع از پایان‌نامه سطح سه حوزه علمیه با عنوان «قلمرو فعالیت تکوینی شیطان از دو منظر قرآن کریم و کتاب مقدس» نوشته حجت‌الاسلام محمدعلی سجادی صبح امروز، نهم اردیبهشت‌ماه در سالن آقامصطفی خمینی مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.
این پایان‌نامه به بررسی ماهیت شیطان از منظر قرآن و سایر کتب مقدس و همچنین قدرت تکوینی او و محدوده آن با استفاده از آیات مربوط در قرآن و روایات، بررسی دلالت آن‌ها و نظر مفسران می‌پردازد.
در فصل اول پایان‌نامه، ماهیت شیطان از دیدگاه قرآن کریم و در فصل دوم محدوده قدرت و تصرفات تکوینی شیطان از منظر قرآن کریم مورد بررسی قرار گرفته است؛ جنون رباخواران در اثر ارتباط با شیطان در آیه 275 سوره بقره و بیماری حضرت ایوب(ع) در اثر تماس با شیطان در آیه 41 سوره صاد از جمله تصرفات شیطان است که در این پایان‌نامه به آن اشاره شده است.
بنابر اين گزارش، ناسازگاری آیه سوره صاد با آیاتی همچون 42 سوره حجر و آیه 100 در سوره نحل نیز در اين پايان‌نامه موزد بررسي قرار گرفته است كه حجت‌الاسلام سجادی، نويسنده آن محسوب مي‌شود.
همچنین علت مأذون بودن شیطان برای تصرف در حافظه یوشع در آیه 63 سوره کهف، القای شیطان در قرائت وحی یا آرزوی پیامبر در آیه 52 سوره حج، واداشتن مردم به بریدن گوش حیوانات و دگرگون ساختن آفرینش خداوند در آیه 119 سوره نساء، حضور و فعالیت جنیان در حکومت حضرت سلیمان در آیاتی همچون 102 بقره نيز در اين پايان‌نامه بررسي شد.
آيات 37 و 38 صاد و 12 سبا و موضوع اختصاص داشتن این تصرفات به حضرت سلیمان، موضوع تمثل شیطان به صورت مادی، برزخی و ... در آیه 48 سوره انفال و تعارض این آیه با آیه 27 سوره اعراف که دلالات بر دیده‌نشدن شیطان دارد، نیز سایر موارد تصرفات شیطان است که در این پایان‌نامه بررسی شده است.
فصل سوم نیز محدوده اختیارات و تصرفات شیطان در کتاب مقدس را مورد مطالعه قرار می‌دهد که در این بخش نیز موضوعاتی همچون ماهیت شیطان در عهد عتیق و جدید، علت سقوط فرشتگان شریر در کتاب مقدس، علت عصیان فرشتگان شریر، نتایج سقوط فرشتگان شریر و انواع این فرشتگان شامل فرشتکان در زندان جهنمی و دیوها(ارواح شر) مطرح مي‌شود.
محدوده قدرت و تصرفات شیطان از دیدگاه کتاب مقدس نیز در ادامه اين پایان‌نامه مورد بررسی قرار گرفته است؛ محقق در فصل چهارم نگاهی تطبیقی به قرآن کریم و کتاب مقدس در موضوع قلمرو تصرف شیطان داشته است؛ وی آموزه‌های مشترک و تفاوت‌های دو کتاب را در رابطه با ماهیت و قلمرو قدرت و تصرفات شیطان را در این فصل مورد کنکاش قرار داده است.
پس از ارائه پایان‌نامه توسط حجت‌الاسلام سجادی، اساتید داور، راهنما و ... در رابطه با نقاط ضعف و قوت این پایان‌نامه گفت‌و‌گو کردند.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۱ - ۱۷:۰۵
0
0
احسنت موضوع قشنگیه باید کار خوبی شده باشه
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۲ - ۲۳:۲۰
0
0
این پایان نامه تقدیم شد به همه مبارزان با شیطان مخصوصا مدافعان حرم وامام آنها یعنی امام خامنه ای
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۱۷:۳۶
0
0
از موضوعات به روز است
ازکجا میتونیم متنش رو گیر بیاریم
captcha