اتفاقی همیشگی در اعلام نتایج مسابقات قرآن مالزی/ برتری برونئی و اندونزی!
کد خبر: 3495775
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۰
عباسی پس از اعلام نتایج بیان کرد:

اتفاقی همیشگی در اعلام نتایج مسابقات قرآن مالزی/ برتری برونئی و اندونزی!

گروه فعالیت‌های قرآنی: استاد راهنمای نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی با اشاره به اینکه به اینگونه اعلام نتایج مسابقات مالزی عادت کرده‌ایم، گفت: این اولین باری نیست که پس از شنیدن نتایج مسابقات مالزی متعجب می‌شویم.

محمد عباسی، استاد راهنمای نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی،‌ در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه، این اولین باری نیست که پس از شنیدن نتایج مسابقات مالزی متعجب می‌شویم، گفت: تجربه سال‌های گذشته نشان داده است که این قبیل تعجب‌ها را باید در زمان اعلام نتایج شاهد باشیم.
وی با تأکید بر اینکه در ادوار گذشته این مسابقات نیز شاهد چنین نتایجی بوده‌ایم، افزود: در سال‌های گذشته شاهد بوده‌ایم که قاریان خوبی از کشورمان در این مسابقات تلاوت‌های شایسته‌ای انجام داده اما در نهایت رتبه‌ای کسب نکرده و به حق خود نرسیده‌اند.
عباسی تصریح کرد: امسال نیز سیدمصطفی حسینی، تلاوت خوبی را انجام داد، اما هر تلاوتی در مسابقات ضعف‌ها و اشکالاتی دارد. ایشان در بخش جسارت و شجاعت در تلاوت و نفس‌دار بودن در تلاوت بسیار خوب ظاهر شد، اما یک یا دو مورد اشکال صوتی پیدا کرد که این هم ناشی از اولین تجربه حضور در مسابقات بین‌المللی بود.
این قاری بین‌المللی کشورمان همچنین خاطرنشان کرد: اینکه ایشان در نهایت رتبه چهارم را کسب کند برای خود من نیز جای سؤال دارد؛ چرا که من همه تلاوت‌ها را شنیدم و کارشناسی کردم و اشکالات آنها را نوشته و به عنوان یک داور مورد ارزیابی و تحلیل قرار دادم. نه تنها حق حسینی این نبود، بلکه حق نمایندگان کشور برونئی و اندونزی نیز کسب رتبه دوم و سوم نبود.
وی اذعان کرد: شاید قرار بود که ایران بر اساس آنکه سال قبل حائز رتبه اول شده امسال به این رتبه نرسد، معمولاً نیز دو سال پشت سر هم به یک کشور رتبه داده نمی‌شود. با این وجود اگر می‌خواستند قاری اندونزی و برونئی را بین نفرات برتر قرار دهند باید چهارم و پنجم می‌شدند، چرا که حق قاری فیلیپینی نیز این نبود.
عباسی با اشاره به اینکه ما تنها برای نماینده ایران ناراحت نیستیم، گفت: برای نماینده کشور فیلیپین نیز ناراحت هستیم، به هر حال اینها نتایج مسابقاتی است که هر سال داوران آن را رقم می‌زنند و دیدگاه آنها این است، شما نگاه کنید داور قطری یا کشورهای دیگری را دعوت می‌کنند که سابقه تلاوت ندارند و بیشتر سابقه علمی دارند. ما بسیاری از اینها را می‌شناسیم به عنوان مثال داور اندونزی چند سال قبل هم در ایران بود و تلاوت خوبی داشت.
این قاری بین‌المللی بیان کرد: اکثر این داوران دیدگاه‌های محدودی دارند و کاملاً کارشناسی نمره نمی‌دهند و این باعث می‌شود نتایج برخی مواقع آنچنان که ما پیش‌بینی می‌کنیم درست از آب در نیاید. اما در اذهان مردم و در اذهان مستمعینی که در سالن حضور داشتند و تلاوت نماینده ایران را شنیدند چیز دیگری است، شاهد بودیم که حاضران در سالن بیشتر از همه نماینده ایران را تشویق کردند.
وی در پایان با اشاره به اینکه برای قاری جوان ایرانی آرزوی توفیق دارم، عنوان کرد: ایشان جوان هستند و باید با تجربیات گرانقدری که به دست می‌آورند پا به عرصه بزرگتر مسابقات بگذارند و ناراحت هم نشوند؛ چرا که از این دست اتفاقات در خیلی از سال‌ها برای کشورمان اتفاق افتاده است.
کد

انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمدعلی
|
Germany
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۲۰:۱۳
0
2
خواهشا اعتراض کنید ... همین که فریاد اعتراض را بشنوند اهمیت دارد.
براتی سده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۲۰:۳۲
0
0
حق ایران بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۲۰:۴۸
0
0
چرا اعزام می کنیم میدونیم مساپقات مالزی شلنسی هست پا این حال نفرات پرترش را تجلیل و پی رتپه ها رو تخریپ می کنیم تا رمانی که مساپقات اونم از نوع مالزیش اصل پاشه قاریان جز سرخوردگی نصیپی ندادند
محسنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۲۱:۰۱
0
0
به مسئولان ایکنا بابت این پیگیری مجدانه تبریک میگم
لطفا نظرات بیشتری از این داوری ها منتشر کنید
مردم تکلیف را بدونند
رحمتیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۲۱:۰۴
0
0
موضوع اعزام استاد راهنما همراه با قاری فکر بسیار خوبی بود
اینکه ایکنا هم با درایت از این فرصت بهره برداری کرد امتیاز دیگری برای این خبرگزاری شد
خسته نباشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۸ - ۲۱:۱۶
1
0
به چی اعتراض کنیم،نکنه با اون اشکالات فاحش انتظار رتبه اول رو داری؟
یه سر سوزن عدالت داشته باشین.همین استاد عباسی روز اول منکر اشکالات صوتی بود.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۱۰:۲۳
0
0
احسنت بر سید مصطفی حسینی. واقعا تلاوت شایسته ای انجام داد. جز یک خروج صوتی و اشکالات ریز تجویدی بقیه تلاوت خیلی خوب بود و حقش بیشتر از این ها بود. جای تاسفه که داوران مسابقه معیارهای غیر کارشناسی رو در انتخاب نفرات برتر دخیل می کنند.
captcha